Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige Tablets..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det største problem, for den "uvidende ", opstår når specs er "lige så gode" som på en af de dyre modeller.
Den jeg skriver om i artiklen har både capasitiv, 1 GB RAM, HDMI, dualcore, samt er muligt at opdatere til ICS Android 4,0. Det er bedre specs end ihvertfald den første iPad (regner med at der er flere der kender den, end hvis jeg remser nogle tablets med Android op, så det er ikke noget iPad vs Android). Jeg har ikke selv endnu prøvet en billig tablet, så jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt de er funktionsdygtige eller ej, men jeg forstår godt at der er mange der er i tvivl.
Faktisk et rigtigt godt emne du her har taget op, det har givet mig lidt idéer.. Lad os høre hvad du ender op med:-)

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:38

Jeg blev sgu lidt inspireret - og har bestilt mig en Lenovo A1 - kan være jeg får lagt en anmeldelse op på www.androided.dk - når jeg kommer så langt ;)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:06

Tillykke med dit nye site. Lad mig vide hvis vi kan være behjælpelig med noget..

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:34

Hej,

Jeg købte for 4 måneder siden en iPad-2 i udlandet, og har ikke fortrudt det - og jeg er bestemt ikke Apple-fan. Godt nok har jeg både en Mac Mini og en Mac Book Pro, men de køb fortryder jeg grænseløst.

Det jeg vil gøre opmærksom på, er at specifikationer på iOS- og Androd-enheder ikke kan sammenlignes. Den store forskel er nemlig ikke hardwaren, men softwaren.

Apple er enormt gode til at designe software, og ikke mindst kombinere den med den rigtige hardware. De har så at sige matchet software og hardware på en måde der giver rigtig god ydelse.

Du oplever dette når du fx swiper på en iPad. Apple har tænkt, at denne oplevelse altid skal være 100% flydende for brugeren, og stopper derfor alle andre processor på enheden. Android derimod, holder fast i at alt skal være "rigtig" multitasking - derfor kan man jævntligt opleve at den grafiske brugerflade hakker, selv om operativsystemet kører på meget kraftig hardware.

Et andet software-aspekt er AppStore vs Android Market. Undersøg hellere hvilken enhed der har den software du ønsker at bruge. Jeg har en HTC Desire med Android, og hold op hvor er der meget skrammel i Android Market. Jeg vil vove at påstå at 80% af det er lige til at lukke ud i toilettet. Kvaliteten i AppStore er meget højere, og generelt er der brugt energi på at ensarte applikationerne, så du får en god og konsistent oplevelse, uanset hvilken applikation du bruger. Prisen skal du heller ikke lade dig skræmme af - de fleste apps til iOS koster 0-6-12 kroner. Jeg har vist brugt 75 kroner i alt, og har stortset hvad jeg skal bruge nu.

På den anden side skal du også overveje, hvilke enheder du skal connecte til på kontoret eller i hjemmet. Jeg synes det er et marridt at synkronisere til iPad, da jeg ikke vil bruge iTunes (jeg kører Linux på alle mine maskiner - også mine Mac-computere). Så jeg er simpelthen nødt til at dual-boote til OSX engang imellem for at synkronisere, eller bruge services som eksempelvis Drop Box. Det er ret træls.

Et råd - gå ikke så meget op i specifikationer. Find ud af hvad du vil med enheden, og køb så den der matcher dine behov bedst muligt. Helt konkret lavede jeg en liste med plus'er og minus'er for 2 enheder jeg var forelsket i (Galaxy Tab og iPad-2). Så er det nemmere at overskue fordele og ulemper.

Held og lykke i jagten på din tablet.

Jimmy

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:12

Faktisk et godt svar, og jeg er "desværre" enig med dig på de fleste punkter. Når du rører skærmen på en Android enhed bruger den nemlig ikke alle "kræfter" osv ..
Måske jeg misforstår det sidste du skriver, men hvis det er en Android terminal der skal indkøbes er specs ret vigtige da det ellers ikke er muligt at få det nyeste software. Ihvertfald forhør inden du køber. Er ikke så meget inde i IOS, men jeg mener at selv de nye versioner kan køre på deres ældre modeller...

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:34

Hej Høy!

Hvornår regner du med at have testet den Android tab?

Og er du blevet klogere omkring troværdigheden i og omkring firmaet der sælger dem??

Dbh

Mads

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen de skrev at de var lagerførende i uge 7, og jeg ville herefter modtage et testeksemplar. Jeg er ret sikker på at det er fair play, men for en sikkerheds skyld så vent indtil en dansk side har haft fingrene i deres tablets. Jeg glæder mig ihvertfald til at prøve dem af til den pris. De er lavet i Kina, og ved at gå udenom de "normale " forhandler kan de spare 35%, det er en af grundene til den billige pris...

Fra Tønder
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 148
Fra  KATRINESkøkken.dk Skrevet kl. 00:16

Jeg går også og tænkter/drømmer om en tab. Jeg har dog fået at vide at man lige skal klappe hesten, da der kommer tablets med windows indenfor nærmeste fremtid. De kan jo samarbejde med pcen på kontoret. Det kan jeg godt se en ide i.

Andre der har hørt denne version?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:33

Ipads er efterhånden ret billig - De fås ofte i Metro til ca. 2600 ex moms.

Min oplevelse med billige tablets er, at du altid sidder med en følelse af, at det er en omgang plastik - tjek youtube, der findes mange anmeldelser af "apad", "superpad" osv.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)