Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg godt starte firma (firmanavn) før det begynder handel??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg skal snart starte et enmandsfirma,

jeg ville høre om man (jeg) kan oprette firmaet/ firmanavnet/ varemærket, inden jeg skal "bruge" det...

altså så jeg egentlig bare har et regnskab der siger minus eller 0, det første stykke tid, da indtægterne først begynder senere.. (kan forestille mig at SKAT ville sætte spørgsmål ved et regnskab der har det samme tal* stående en periode)

grunden til jeg ønsker dette er sådan set at jeg gerne vil igang med at gøre reklamer/ hjemmeside, indkøbe lager (fra firmaer der kræver cvr) og andre forberedelser klar, men det vil jo være surt hvis der så er nogen der snupper navnet inden selve handelen kommer igang...

*da alt indkøbes m. det samme og der ikke røres ved regnskabet før handelen gør igang

KOM GERNE MED UDDYBENDE SVAR, TAK! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens registrere CVR inden du begynder at sælge. Det er helt normalt. Det er klart, at hvis du har 0 ind og ud efter 1 år, har det været lidt spild, men du skal jo købe ind skriver du - fra nogen der kræver CVR, og det er helt normalt at en ny virksomhed taber penge i begyndelsen og har mere købs moms end salgs moms

Du skal føre regnskab og følge årsregnskabsloven og indrapportere moms hvert kvartal også selv om det er 0 og får udvidet selvangivelse at udfylde, men du kan sagtens gå i gang og du kan jo være omhyggelig med alle bilag så du kan få let hjælp af en freelance bogholder hvis det bliver din løsning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)