Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Lån - Hvordan gør jeg?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desuden en finansiel virksomhed som hører under finanstilsynet. Der er store krav til solvens i sådan et firma...

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på at det gælder for sådan en udlåns virksomhed som denne. Tror kun det gør sig gældende for en decideret bank virksomhed, som skal have adgang til Nationalbankens penge. Men tror stadig den skal godkendes af finanstilsynet. Dog ikke med så skrappe briller, som hvis man skulle godkendes til at rådgive og anbefale værdipapirer eks. Men som agt jeg ved det ikke, så kunne være fedt med nogle inputs fra folk der har erfaring på dette punkt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der ikke skrappe krav til rådgivningsvirksomhed... Ikke i samme omfang... Her taler du om en lånevirksomhed, dvs du skal have systemer der kan hodle styr på lånene, du kan godt kode dem selv, men de skal gennemgåes af revisionsselskab for en gennemgribende test, for om de regner rigtigt, mm... Så med mindre du selv vil kaste dig ud i sådanne ting, så skal systemet købes. Desuden stilles der solvens krav til en virksomhed der har med finanser at gøre.

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe adgang til RKI tjek hos experian, og der er flere metoder til at fastslå folks indtægt alt efter hvor high eller low tech du vil gå.

Jeg vil klart råde dig til at benytte PBS betalingsservice web til opkrævning af afdrag, det giver dig nemlig også en rigtig god mulighed for at trække penge direkte på folks konto i forbindelse med inkasso.

Med hensyn til regler, så skal du bare holde dig fra indlån. Det er der diverse tilsyn stiller store krav.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke har indlån skal du ikke godkendes af Finanstilsynet, du går bare i gang og det er principielt ikke anderledes end at drive en anden forretning. Du skal dog have et rimeligt finansielt fundament da du må påregne at der er en del der ikke tilbagebetaler. Om du vil tjekker låntagerne i RKI eller ikke er jo en smagssag og et spørgsmål om det er omkostningerne værd. ÅOP er enormt høje (op til 2000%) på den slags lån så der må være indkalkuleret nogle dårlige betalere i prisen.

/Banditten

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Fra  MoreThanIT Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit råd er at du skal droppe idéen, som jeg lige umiddelbart kan se i tråden er der ingen der tager højde for at der også er nogle teleoperatører der skal godkende SMS-lån.

Og med den viden og erfaring jeg sidder med, får du aldrig dette godkendt hos dem.

Blot et indspark fra mig.

Rådgivning i IT og SMS løsninger - MoreThanIT.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:
Hvis du ikke har indlån skal du ikke godkendes af Finanstilsynet, du går bare i gang og det er principielt ikke anderledes end at drive en anden forretning

Man går ikke bare igang. Udlånsvirksomhed er registreringspligtigt hos Finantilsynet. Om end ikke så efter lovgivningen om hvidvask.

/Henrik

 

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville foreslå, at du kombinerede din forretning med incasso-virksomhed, og satser på at hente dine penge der.

Principielt er du jo ikke interesserede i de "gode betalere" - folk der har styr på deres økonomi er jo ikke forfærdelig interesseret i SMS-lån. Derudover har du gruppen af "de dumme unge", der mangler 1500 til en bytur, og de er jo ikke havnet i RKI endnu.

Alle andre små-låns virksomheder er baseret på, ikke at folk skal betale deres gæld af, men istedet at fastholde folk i gældsspiralen. Jeg har selv arbejdet en del med virksomheder indenfor feltet både små-lån, men også et incasso firma, hvis entry strategi på nye markeder var at starte et teleselskab. 

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kommer i gang og ender med at tilbyde affiliate aftaler må du meget gerne sende en besked til mig Wink

Pøj pøj med det.

Simon

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var faktisk et rigtig godt forslag. Det vil jeg prøve at indkorporere i planen.

Tak til alle for nogle rigtig fine tanker.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)