Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S og skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Her kommer lige et regnestykke som jeg ikke kan få til at passe. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er galt?

Min virksomhed er et I/S med 2 ejere.

Virksomheden har tjent 100.000 på et år. der er gennem året blevet trukket  3.000 til hver ejer om måneden i løn.

12 * 3.000 * 2 = 72.000

Firmaet har købt udstyr til en værdi af 20.000 gennem året.

Hvordan opgører man b-indkomst til skattevæsnet? Skal hver ejer opgive 40.000 i b-indkomst, eller skal den ene ejer opgive 80.000 i b-indkomst?

Eller er der en speciel skat for det der ikke er blevet trukket i løn? Altså de 28.000 (100.000 - 72.000 = 28.000)

- Jonathan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hej!

Hver ejer skal opgøre 40.000 kr i personlig indkomst, såfremt i ejer 50% hver af I/Sèt.

De 3000 kr. i trækker ud hver måned, har ikke noget med indkomsten at gøre.

/Peter

Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 19:08
Hejsa

Hvordan gøres det så rent praktisk, med de penge der skal sættes til side i løbet af året? Hver ejer har jo et personfradrag, som der ikke skal betales skat af. Hvordan ved man hvor meget der skal sættes til side løbende?

-Jonathan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:14
Hej!

Det gør du via din forskudsregistrering, hvor du oplyser foreventet overskud af virksomhed.

Derefter får du så indbetalingskort fra SKAT.

/Peter

Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 21:07
Hejsa

Det er en nyopstartet virksomhed, så indkomsten svinger meget. Hvordan gør man det hvis man ikke har en forskudsopgørelse?

-Jonathan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:20
Så betaler du bare skatten en gang om året, men det er en god idé at forudbetale noget af det da du ellers risikerer at skulle betale lidt ekstra i renter af et beløb over en hvis grænse. Kan ikke lige huske tallene, men dem kan SKAT nok hjælpe dig med.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hej!

Ja..som Anders skriver, er dette naturligvis også en mulighed.

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:53
Eller også laver du en skatteberegning på Skats hjemmeside (Tast selv) ud fra et kalkuleret overskud. Der er en speciel - foreløbig -skat for de midler I ikke trækker ud af virksomheden, kaldet virksomhedsskat men min fornemmelse er at det nok vil være lidt for kompliceret at komme ind på i dette tilfælde. Man skal starte et sted.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)