Hej alle Jeg søger et godt råd til hvilket stof og hvilken slags tråd jeg skal bruge når jeg skal til at producere mine egne t-shirts. Mvh Martin |
Skal du selv sidde ved symaskinen, eller sætter du en systue til opgaven?
Hej alle Jeg søger et godt råd til hvilket stof og hvilken slags tråd jeg skal bruge når jeg skal til at producere mine egne t-shirts. Mvh Martin |
Skal du selv sidde ved symaskinen, eller sætter du en systue til opgaven? |
Altså jeg har kontakt til en systue her i danmark. Jeg skal ikke selv sidde ved symaskinen, hvis ikke systuen kan lave det til den pris jeg vil får jeg min svigermor til det :) |
Så lad systuen om at finde ud af det med tråd og stof til opgaven. Det har de forstand på. Hvor mange t-shirts skal du have lavet? Har du forstand på sy-opgaver? Jeg tror ikke du skal satse for meget på at få din svigermor til at sy t-shirts, man sparer altså ikke penge ved at sy dem selv. Når folk syr selv, er det sjældent billigere end at købe tøjet færdigt, folk syr mere fordi de kan lide at sy. |
Nej jeg har ikke videre forstand på t-shirts, jeg har bare kigget på en masse af dem man normalt køber til tryk, t-time t-shirt og sådan nogle, men de er bare alle så uformelige, så jeg har besluttet mig for at få lavet min egen t-shirt. t-shirten skal bruges til tryk. Planen er bare at få lavet en 10 stykker af hver t-shirt og så smide den ind på trendsale. Den t-shirt svigermor skulle sy skulle bare være en enkelt, så jeg kunne få en prøve |
Start i det små, indtil du opdager hvad det vil sige at sy t-shirts. M.h.t. at sy dem selv: Med mindre man har en ret speciel symaskine, kommer en hjemmesyet t-shirt nemt til at se meget "hjemmesyet" ud. Når du bare skal have en 10-stykker af hver, så husk at stykprisen bliver væsentligt højere, end hvis du skulle have haft 1000 af hver. |
Vil du ikke også sige at 10 er at starte i det små? Det med de færdiglavede t-shirt, det er ikke bare t-time t-shirts, det er næsten alle. Hende jeg har kontakt til laver vist slet ikke så store oplag, hun er bare freelancer, så jeg tror ikke det gør så meget at det ikke er så mange t-shirts. |
Det kommer an på hvem der skal sy dem. Jeg tror du får mest glæde af din gode idé, hvis du finder nogle færdige t-shirts, du kan købe. Næst bedste (noget dyrere) løsning er at få en systue til at lave dem til dig. For din svigermor vil 10 t-shirts ikke være at starte i det små. Hvis det er svigermor-løsningen, synes jeg at 1 eller 2 t-shirts er at starte i det små. |
Lige for en ordens skyld: Jeg sidder IKKE og snakker grimt om din gode idé. Det er syningen jeg kloger mig på. Jeg tror du får mest sjov ud af din idé, hvis du skaffer dine t-shirts på en praktisk og økonomisk måde. |
Jeg ved godt du ikke snakker grimt om det, og du har fuldstæmdig ret, det var en ide at vide mere om det, når jeg skal have lavet min egen t-shirt, men t-shirten jeg skal have skal bare være iorden. |