Jeg synes det er supersejt I starter så unge!!!!!!! F*** man kan jo dårligt lade være med at have lyst til at hjælpe jer videre. Jeg vil ikke være en partykiller, men husk altid at tænk over om I tænker for småt og ved nok om det I laver. Har I været ude og spørge nogen med penge og som har en eksisterende hjemmeside om der er noget som de vil have lavet bedre ved den? Giv dem nogle forbedringsforslag og fortæl dem, hvorfor I tror det vil tjene flere penge til dem eller spare dem nogen at gøre sådan. Hvorfor skal man købe noget af nogen som ikke kan tjene penge hjem til en? Spørg dem, hvad de synes de forbedringer er værd for dem. Hvis de ikke vil betale noget så er de ikke kunder. Hvis de vil give for lidt efter jeres mening så sæt den pris der gør at I gider gøre jobbet - ikke noget med at arbejde gratis - og hvis I ikke kan blive enige om den, så find en anden. Kan I ikke finde nogen kunder på den måde. Jeg ville selv pure nægte at købe af jer, hvis jeg havde en travl forretning, hvor tid er penge, hvis I ikke meget hurtigt kom til sagen og fortalte mig, hvorfor der er penge i at lytte til jer. Man bliver overrendt af sælgere konstant i telefonen. Men du kan altid lave en aftale der hedder, hvis jeg skaffer dig 100 kr. giver du så mig en 50'er? Som jeg ser jeres situation så er de at I pga. jeres unge alder vil få sværere end andre ved at få en butik op at stå, hvor I sælger en service til andre. Meget meget sværere er jeg bange for. I stedet så bør I starte jeres egen forretning måske. Importer noget som I synes er interessant som hobby og prøv at sælg det - på den måde kan I også bevise for jer selv og andre I faktisk kan noget som er penge værd og der er jo intet galt med at have sig selv som reference bare man kan bevise vha. fx årsregnskab at taler sandt. Hvis jeg var jer så ville jeg se at få fat i en mere garvet person som I stoler på og som I laver en aftale med om at han hjælper jer på vej. I kan måske finde det gratis gennem jeres forældre. Ellers så slå op under væksthuse og få gratis rådgivning. Jeg tror de vil elske at arbe.jde sammen med jer, men I vil også få skåret nogle ting helt ud i pap som I skal gøre, hvis de skal bruge tid på jer i stedet for nogen fuldvoksne. I kan komme hurtigere frem, hvis I støtter jer på andres dyrt indkøbte erfaringer. Men hvis I vil have fat i en professionel så må I forklare denne, hvorfor denne skal gå ind i jeres forretning. Hvor mange kroner vil I give tilbage, hvergang dennes råd fører til resultater og hvorfor kan denne tjene ligeså gode eller bedre penge på jeres projekt end et projekt med flere år på bagen? Find en fair deal. Og husk så at de spørgsmål som I vil stille til en rådgiver er de samme som jeres kunder vil stille til jer. Hvorfor skal jeg snakke med dig? Er der mønt i dig? Er du seriøs eller en fantast? osv, Hvis I kan bruge det til noget det som jeg skriver, så se gerne denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/150662.aspx |
Jeg synes det er supersejt I starter så unge!!!!!!! F*** man kan jo dårligt lade være med at have lyst til at hjælpe jer videre. Jeg vil ikke være en partykiller, men husk altid at tænk over om I tænker for småt og ved nok om det I laver.
Har I været ude og spørge nogen med penge og som har en eksisterende hjemmeside om der er noget som de vil have lavet bedre ved den?
Giv dem nogle forbedringsforslag og fortæl dem, hvorfor I tror det vil tjene flere penge til dem eller spare dem nogen at gøre sådan. Hvorfor skal man købe noget af nogen som ikke kan tjene penge hjem til en?
Spørg dem, hvad de synes de forbedringer er værd for dem. Hvis de ikke vil betale noget så er de ikke kunder. Hvis de vil give for lidt efter jeres mening så sæt den pris der gør at I gider gøre jobbet - ikke noget med at arbejde gratis - og hvis I ikke kan blive enige om den, så find en anden. Kan I ikke finde nogen kunder på den måde.
Jeg ville selv pure nægte at købe af jer, hvis jeg havde en travl forretning, hvor tid er penge, hvis I ikke meget hurtigt kom til sagen og fortalte mig, hvorfor der er penge i at lytte til jer. Man bliver overrendt af sælgere konstant i telefonen. Men du kan altid lave en aftale der hedder, hvis jeg skaffer dig 100 kr. giver du så mig en 50'er?
Som jeg ser jeres situation så er de at I pga. jeres unge alder vil få sværere end andre ved at få en butik op at stå, hvor I sælger en service til andre. Meget meget sværere er jeg bange for.
I stedet så bør I starte jeres egen forretning måske. Importer noget som I synes er interessant som hobby og prøv at sælg det - på den måde kan I også bevise for jer selv og andre I faktisk kan noget som er penge værd og der er jo intet galt med at have sig selv som reference bare man kan bevise vha. fx årsregnskab at taler sandt.
Hvis jeg var jer så ville jeg se at få fat i en mere garvet person som I stoler på og som I laver en aftale med om at han hjælper jer på vej. I kan måske finde det gratis gennem jeres forældre. Ellers så slå op under væksthuse og få gratis rådgivning. Jeg tror de vil elske at arbe.jde sammen med jer, men I vil også få skåret nogle ting helt ud i pap som I skal gøre, hvis de skal bruge tid på jer i stedet for nogen fuldvoksne.
I kan komme hurtigere frem, hvis I støtter jer på andres dyrt indkøbte erfaringer. Men hvis I vil have fat i en professionel så må I forklare denne, hvorfor denne skal gå ind i jeres forretning. Hvor mange kroner vil I give tilbage, hvergang dennes råd fører til resultater og hvorfor kan denne tjene ligeså gode eller bedre penge på jeres projekt end et projekt med flere år på bagen?
Find en fair deal. Og husk så at de spørgsmål som I vil stille til en rådgiver er de samme som jeres kunder vil stille til jer. Hvorfor skal jeg snakke med dig? Er der mønt i dig? Er du seriøs eller en fantast? osv,
Hvis I kan bruge det til noget det som jeg skriver, så se gerne denne tråd:
http://www.amino.dk/forums/t/150662.aspx
Mit bedste råd er find ud af, hvad I rigtig meget har lyst til at lave og uddan jer indenfor området og få et par års erhvervserfaring så I lærer tricksene I branchen og tilmed får løn for det. Bagefter starter I så noget op i den branche - enten giver I arbejdsgiveren kniven og hugger hans kunder - har set det flere gange. Man får kunderne ved at give et alt i alt bedre tilbud end de er vant til - eller også har I et godt og stabilt samarbejde fremover, fordi I samarbejder eller bare skilles i mindelighed - typisk fordi I starter noget op udenfor det som arbejdsgiveren ser som sit private domæne - lokalområdet eller planeten jorden afhængig af graden af ejerfornemmelser denne har :)