Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg det RIGTIGE

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået den skørre idé at jeg godt kunne tænke mig at starte min egen lille biks med salg af fondant kager ( som jeg har lavet til venner og bekendte, i ca. 1½ år) da jeg får flere og flere henvedelser, vil jeg gerne gøre det rigtigt, med skat og div. jeg vil dog også gerne sælge div. ting og sager til at lave de her kager.

Hvordan skal jeg gøre i forhold til SKAT, indkøb af div. ting, og hvordan med kredit betaling på min hjemmeside?

Håber der er lidt hjælp at hendte herinde;-)

Lotte;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fondant kager - mums!

Den største udfordring er ikke SKAT, men fødevareregionen for lige så snart du begynder at sælge kager skal du have tilladelse hos dem. Jeg ved ikke om du havde forestillet dig, at lave kagerne derhjemme? Så er det op af bakke.  Derfor går mit råd på at du først får den del på plads.

I forhold til SKAT skal du lave et regnskab over dine indtægter og udgifter. Moms kan blive  et issue, hvis du omsætter for mere end 50.000 kr over løbende 12 måneder. Om det kan betale sig at modtage kreditkort på en hjemmeside afhænger af din omsætning. Omkostningerne ved at kunne modtage kreditkort skal stå mål med omsætningen.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)