Jeg ville lige høre om VESTAS er et godt firma at investere i? Jeg har læst følgende nyhed http://www.euroinvestor.dk/news/ShowNewsstory.aspx?StoryID=9564476. Så vidt jeg ved har Vestas lige bygget flere nye fabrikker i Kina. Mon ikke der er kr. i det markede?? Jeg mener 10% af Kinas energi forbrug i år 2010... Mener kun de dækker under 1 % i dag. Er der nogen der ved noget mere eller? |
VESTAS?
Så hvis vinden går i den rigtige retning kan det være du kan være heldig at fange en hornfisk. Kort sagt: Man kan ikke lige sådan uden videre afgøre om en enkelt aktie er en god investering uden at have en masse erfaring med virksomheden og branchen især. Hvis du ikke har den store investeringserfaring vil jeg anbefale dig at snakke med din bank og få lavet en investeringsprofil, og derefter kaste dig over nogle investeringsforeninger, der investerer i noget af det du synes er spændende. Jeg har ikke selv mulighed for at sætte mig ind i de virksomheder jeg har investeret i, så det lader jeg danske invest håndtere, og det er jeg sådan set fint tilfreds med. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Hey Jeg synes måske det er lidt farligt at invistere i Vestas lige nu,hvis du havde været der for bare et par måneder siden havde det været en okay ide´men de er ok langt oppe lige nu, vent heller og se hva der skernår vi går vinteren imøde ;O) der skal den nok falde helt sikkert. Men dem som invisterede i Vestas da de blev fusioneret med NEG Micon har nok været heldige. Security |
Hej alle. Jeg har en del aktier i VESTAS, og de har tidligere svinget med op og ned - Personligt tror jeg meget på fremtiden, omend den nærmeste fremtid nok også vil være præget af en svingende kurs. |
"tilovers". Skal du have pengene ud om et är, ville jeg nok ikke. Markedet er dog super for vestas, ingen tvivl om at vindkräft er vejen frem. Om Vestas kan holde positionen er nok urealistisk, men derfor kan de godt väre en god invistering. Mvh Tranberg |
Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk
Tak for alle de svar. Jeg har selv lagt mærke til hvem der køber møller af Vestas lige nu, og det er jo store Energi virksomheder som BP, ikke som før i tiden. Jeg tror meget på at man vil se Vindkraft lige som man har set olie. Altså som en god investering. Hvis dette er tilfældet har men jo virkelig fundet nogle køber som har meget stor kapital som de skal have investeret. Medhensyn til tilskud tro jeg ikke det er alt afgørende. |
Hej! Vestas er steget ca. 100 procent siden oktober, så om der er mere i den, skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg ville aldrig selv købe i Vestas, da jeg har hørt nogle mindre heldige historier om virksomheden. Blandt andet var en af mine bekendte, som arbejder som iværksætter med at tage rundt på firmaer og lave Lean arbejde, på besøg hos Vestas og udføre sit arbejde. Da hun kom hjem havde hun fået et meget dårligt indtryk, hun fortalte hvordan virksomheden gemte nyheder til det var mest hensigtsmæssigt osv.... så jeg ville aldrig selv investere i det firma, men jeg må da sige at det er en branche som der er et kolossalt potentiale i, men jeg syntes selv at Vestas nogle gange ikke håndtere det så godt.... det var bare min mening.... Med venlig hilsen Jakob Torrild Hansen |
08-05-2007: Vestas has received an order for a total of 94 units of the V90 turbine for Spain Vestas receives order for 34 units of the V52-850 kW wind turbine for Italy Jeg tror nu på Vestas. hehe. |
Gemte nyheder til det var mest hensigtsmæssigt? Hvilke virksomheder gør ikke det?? Alt andet er vel strategisk dumt |