Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har ideen, men mangler den forretningsmaessige indsigt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaere aminoer.

Jeg griber til pennen da jeg mangler gode raad og kvalificeret viden til en problemstilling jeg har angaaende start af en virksomhed.

Jeg bor paa Filippinerne, hvor der er mange biler og derved ogsaa meget forurening. Den lettere korrupte regering har forsoegt med love, regler og kampagner og nedsaette udloesningen af C2O, hvilket ikke har haft den store succes. Jeg har sammen med nogle lokale opfundet et produkt, der kan nedsaette udloesningen af C2O, samt effektivere ens bilmotor, uanset hvilket aar bilen er fra eller hvilken slags benzin den bruger.

Derfor gaar mit spoergsmaal ud paa, hvordan markedsfoerer jeg dette produkt og hvordan skal jeg saelge det? Der maa vaere nok af kunder her, da der er utrolig mange biler og produktet er billigt paa laengere sigt.

Jeg haaber mit spoergsmaal er praecist nok, hvis ikke, saa sig endelig til, for saa vil jeg forsoege at uddybe det.

Jeg ser frem til jeres svar.

Mange tak for jeres tid og overvejelser.

De bedste hilsner,

Oliver.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm. Der er ingen lette svar eller opskrift på dit spørgsmål. Som forretningsudvikler bliver jeg nødt til at stille dig 100 spørgsmål, som vil afdække den rigtige strategi for dig.

Hvad med om du brugte en uge (fuld tid) på at lave en traditionel forretningsplan? Dermed bliver du tvunget ud i nogle overvejelser, som helt sikkert vil svare på hvad du har brug for.

Noget at det, som fx jeg mangler for at kunne svare dig er:
- Hvem er kunden (bilejeren, forhandleren, producenten eller en leverandør til producenten)?
- Hvor komplekst er produktet for kunden (installation, vedligeholdelse, etc.)?
- Er jeres produkt omfattet af garantimæssige forhold mht. bilen?
- Hvad er produktionskalkulen for produktet?
- Hvad er jeres kapicitet, lager og (ny-)udviklingssituation
- Hvad er jeres budget?
- Har I kapital til produktion, lager, salg og markedsførin (og adm.)?
- Er jeres produkt omfattet af lokale lovmæssige forhold?
...og meget andet, som indgår i en normal forretningsplan.

Dbh. Aleksander :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)