Jeg er medhjælper i en juniorklub, og her er Habbo Hotel meget populært. men desværre er der begyndt at komme snyde side. på denne side bliver børnene bedt om at skrive deres brugernavn og adgangskode til deres normale Habbo. De bliver lovet guld og grønne skove, endda lyserøde drager, og 150 habbo mønter. Børnene er ikke klar over at de er ved at blive scammet, og logger sig gladeligt ind. Men siden melder fejl, og børnene går videre til en anden side for så er der pludselig noget mere spændende. Men når de logger ind på den almindelige habbo er alle deres ting væk. Hvad gør man for at stoppe sådan en side? Kan jeg melde dem nogen steder? Og findes der andre af den slags tricks? |
Habbo problemer
|
|
// Jesper Skov
Ja altså børnene bliver bedt om brugernavn og adgangskode. Og det gør jo så at bagmanden kan tage alle deres ting og overføre til sin egen habbo profil. Jeg ville bare gerne høre om der var andre med det samme problem. Jeg skriver både til habbo og til webbyen. I et håb om at stoppe det. Da der er utroligt mange unge i den her klub som er blevet snydt, og de er jo helt ulykkelige da de jo har postet lang tid og penge i det. Selvom det kun er et spil. Så er det stadig unfair at blive snydt på en måde. |
Hejsa Jeg ville nok kontakte webbyen, og få dem til at lukke siden og så derefter overveje næste skridt som kunne være en politi anmeldelse... Men det er jo kun et spørgsmål om tid før der kommer en ny side så det vil nok være en rigtig god ide med noget information til ungerne om hvad de skal passe på ... Det er jo altid bedre at forebygge end at rette op på skader :) / Torben |
Så giv habbo et kald, jeg er sikker på de har oplevet det før og ved hvordan den situation skal tackles, hvis de bare er en smule professionelle. |
|
Knægten der mistede sine ting kan desværre ikke få dem igen. Da Habbo ikke har mulighed for at hjælpe alle dem der er faldet i. Men til gengæld er der blevet gjort opmærksom på siden, og børnene er alle sammen klar over hvilken side de skal bruge, og de har samtidig fået at vide at selvom en side lover gratis Habbo mønter, så kan det godt være snyd. Takker for hjælpen her inde fra. |
Jeg er selv en meget aktiv bruger af Habbo Hotel, og ja der findes så mange snydetricks du tror det er løgn. De er dog lette af gennemskue :D Jeg har ikke tid til af ridse dem op, men skriv til mjadsen(at)hotmail dot com Erstat dot med et punktum :B! Og de sider ber du bare børnene sende ind til det såkaldte Habbo Staff. De får skam alle de snydesider lukket.
|
Der findes uendelige antal af denne slags snydesider. Henvend dig til Habbo Hotel, så tager de sig af det i samarbejde med webbyen. Prøv eksempelvis dette link: http://www.habbohotel.dk/iot/go?lang=da&country=dk |
Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense