Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Habbo problemer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er medhjælper i en juniorklub, og her er Habbo Hotel meget populært. men desværre er der begyndt at komme snyde side.

på denne side bliver børnene bedt om at skrive deres brugernavn og adgangskode til deres normale Habbo.

De bliver lovet guld og grønne skove, endda lyserøde drager, og 150 habbo mønter.

Børnene er ikke klar over at de er ved at blive scammet, og logger sig gladeligt ind.

Men siden melder fejl, og børnene går videre til en anden side for så er der pludselig noget mere spændende.

Men når de logger ind på den almindelige habbo er alle deres ting væk.

Hvad gør man for at stoppe sådan en side?

Kan jeg melde dem nogen steder?

Og findes der andre af den slags tricks?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:32
Phishing attacks via emails hvor børnene bliver bedt om at bekræfte deres password? - vel kun et spørgsmål om tid.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:41
Hvis du vil være helt sikker på at dine børn ikke bliver snydt, så fortæl dem om problemet, og lær dem at de under ingen omstændigheder må logge ind andre steder end den originale habbo-side. Du kan også prøve at skrive til webbyen.dk ang. problemet, men så går der måske et par dage - så opretter "bagmanden" vil bare en ny side, et andet sted.

// Jesper Skov

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 15:55
Ja altså børnene bliver bedt om brugernavn og adgangskode. Og det gør jo så at bagmanden kan tage alle deres ting og overføre til sin egen habbo profil.

Jeg ville bare gerne høre om der var andre med det samme problem.

Jeg skriver både til habbo og til webbyen. I et håb om at stoppe det.

Da der er utroligt mange unge i den her klub som er blevet snydt, og de er jo helt ulykkelige da de jo har postet lang tid og penge i det.

Selvom det kun er et spil. Så er det stadig unfair at blive snydt på en måde.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:19
Hejsa

Jeg ville nok kontakte webbyen, og få dem til at lukke siden og så derefter overveje næste skridt som kunne være en politi anmeldelse...
Men det er jo kun et spørgsmål om tid før der kommer en ny side så det vil nok være  en rigtig god ide med noget information til ungerne om hvad de skal passe på ... Det er jo altid bedre at forebygge end at rette op på skader :)

/ Torben

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:05
Jeg ville nu ikke ty til politianmeldelse, jeg ville lade Habbo tage sig af problemet, man må formode at de har nogle procedure til den slags, og kan se nogle personlige oplysninger på den profil hvor de stjålne ting overføres til.

Så giv habbo et kald, jeg er sikker på de har oplevet det før og ved hvordan den situation skal tackles, hvis de bare er en smule professionelle.
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:32
At få lukket siden er det mindste problem - der er uden tvivl flere hundrede i samme stil. Undervisning af ungerne er altså den eneste nogenlunde sikre løsning. I kan evt. tage et print af den "rigtige" Habbo-side og fortælle ungerne, at de ikke må logge ind på sider, der ikke ligner den 100%. Hæng printet op ved computerne, så ungerne altid kan se den, og fortæl dem, at er de det mindste i tvivl, skal de kalde på en voksen. Held og lykke! :)
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 23:36
Så fik jeg undersøgt det lidt mere.
Knægten der mistede sine ting kan desværre ikke få dem igen. Da Habbo ikke har mulighed for at hjælpe alle dem der er faldet i.
Men til gengæld er der blevet gjort opmærksom på siden, og børnene er alle sammen klar over hvilken side de skal bruge, og de har samtidig fået at vide at selvom en side lover gratis Habbo mønter, så kan det godt være snyd.

Takker for hjælpen her inde fra.

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:44

Jeg er selv en meget aktiv bruger af Habbo Hotel, og ja der findes så mange snydetricks du tror det er løgn.

De er dog lette af gennemskue :D Jeg har ikke tid til af ridse dem op, men skriv til mjadsen(at)hotmail dot com

Erstat dot med et punktum :B!

Og de sider ber du bare børnene sende ind til det såkaldte Habbo Staff. De får skam alle de snydesider lukket.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 01:22

Der findes uendelige antal af denne slags snydesider. Henvend dig til Habbo Hotel, så tager de sig af det i samarbejde med webbyen. Prøv eksempelvis dette link: http://www.habbohotel.dk/iot/go?lang=da&country=dk

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)