Må erklære mig uenig med ovenstående om kun at bruge tekstlinks. Såfremt din CTR bliver væsentligt forringet så skal man selvfølgelig, men hvis det kun er få kliks det drejer sig om er det mine erfaringer at bruge både display og tekstlinks giver mest indtjening. Begge varianter kører separate auktioner og byder derfor hinanden op. Du får derfor den mest optimale CPC ved at tillade både display og tekst annoncer.
Men kunne være spændende at se om Mortens forslag giver effekt. Du kunne da endda bruge det som emne til et nyt indlæg.
Må erklære mig uenig med ovenstående om kun at bruge tekstlinks. Såfremt din CTR bliver væsentligt forringet så skal man selvfølgelig, men hvis det kun er få kliks det drejer sig om er det mine erfaringer at bruge både display og tekstlinks giver mest indtjening. Begge varianter kører separate auktioner og byder derfor hinanden op. Du får derfor den mest optimale CPC ved at tillade både display og tekst annoncer.
Men kunne være spændende at se om Mortens forslag giver effekt. Du kunne da endda bruge det som emne til et nyt indlæg.
Mvh
Jeg glæder mig også til at høre om det har givet nogen effekt, så jeg håber der kommer en "opdatering" om et par uger :-)
Jeg har i de seneste 3 dage fået 6 kliks. Jeg ved dog ikke om det er medlidenhedsklik fra brugere herinde fra, eller om det er reelle kliks. Jeg skal nok komme med en opdatering om en uges tid! :-)
Du kan selvfølgelig placere din annoncer mere aggressivt og få flere kliks, men det ødelægger brugeroplevelsen.
Som de andre her i tråden skriver, så er flere besøgende nøglen, og når du først har dem, så kan du - hvis du er seriøs omkring optimering af din indtjening - splitteste i hoved og r... til du finder den bedste løsning.
Nu er der gået lidt over en uge, og min Adsense indtjening i denne uge slog indtjeningen i sidste uge med hele 500 % ! Jeg er begyndt at arbejde lidt mere med optimeringen af dem, og det har givet potte! Tjek evt. Tjen-Nemme-Penge.dk, og se nogle af indlæggene :-)