Arbejdsområde:
Internet - Større hjemmeside, med ret mange brugere.
Tekniske ting:
SEO – Teknisk HTML – Database.
Arbejdstid:
20-30 timer om ugen eller hvor meget vi aftaler indtil at hjemmesiden er færdig. Måske 1 til 2 måneder.
Arbejdssted
Københavnsområdet.
Kompetencer
1. SEO
Dette er en meget vigtig del for projektet – At SEO på hjemmesiden er lavet efter de bedste tricks i SEO opskriftsbogen. Så hvis du har god erfaring med det er det et meget stort plus.
2. HTML/programmeringssprog
Du skal helst have en del erfaring med teknisk HTML, dvs. at du kan arbejde med selve HTML koden, frem for WYSIWYG design.
Hvis du kan nogle andre Internet programmeringssprog er det rigtig godt, ikke fordi at der vil være tung programmering på hjemmesiden, men måske mindre ting.
Der vil blive brugt et CMS system til hjemmesiden, men alligevel er det vigtigt at du har en ret god HTML forståelse/erfaring.
3. Database
Kendskab til database ville være en god ting på grundlæggende eller på højere niveau.
Eller forstået på den måde at når den først er lavet og køre er den forhåbentlig stabilt og ikke behøver så meget arbejde/tilretning - Et alternativ er også at købe sig til at få lavet en database.
Person
Hvis du har et stort netværk af venner, tidligere arbejdskollegaer som har god IT/Internet erfaring er det en rigtig god ting.
Hvis du er ryger gør det ikke noget, jeg ryger selv, men er absolut tolerant og forstående overfor ikke rygee.
Din uddannelse betyder ikke så meget igen, det er mere hvor meget du har arbejdet/nørklet og haft interesse for det.
Hvis du har noget at vise frem, hjemmesider, database du har været med til at lave, SEO på hjemmesider eller lign. Er det godt.
Hvis du tænker lidt innovativt og nytænkende, en smule ”out of the box” er det også godt. Selvom det her projekt ikke har så meget brug for det.
Samarbejde
Samarbejdet er vigtigt, at der er en afslappet stemning og at samarbejdet er godt, at tingene/beslutningerne bliver snakket om og vurderet på en god/ordentlig og lidt afslappet måde.
Også at have det lidt sjovt samtidig, så bliver produktet bedre.
Ide
Ideen
Ideen er på annoncemarked på Internettet, hvor jeg ser et stort potentiale. Det er et stort marked og en hel del penge at tjene. På et område der ikke fungere så godt, hvor der er plads til forbedring, både på at gøre det bedre end nogen af dem der er også på pris siden.
Jeg havde tænkte mig at dem der leder efter et projekt og har nogle af kompetencer som jeg har skrevet om, kunne sende et CV og måske 10-20 linjer om dig selv, om den tekniske og personlige side af dig.
Derefter ville jeg vælge nogen ud og sende mere detaljeret om ideen eller mødes et sted og fremlægge den.
Potentialet i ideen.
Jeg ser et meget stort potentiale i ideen og meget god økonomi. Sådan som jeg og tror, vil hjemmesiden også være meget selvkørende efter at den er kommet op og stå.
Det vil sige at den vil tjene gode penge, ikke ret meget vedligeholdelse, ikke så meget support og så god økonomi at der kunne ansættes en eller to personer efter noget tid hvis der var brug for det.
Hvad vil det ca. koste.
Det lidt løst regnet sammen, det er også svært at regne det helt ud.
Faste månedsudgifter fra hver: 300 kr.
DIBS
Egen server
Engangsudgifter fra hver: 2500 kr.
Det der kunne komme ekstra udover er hvis vi skulle ud og købe et domænenavn som er taget af nogen der godt vil sælge.
Sådan som jeg ser det er rigelig økonomi i ideen, det vil sige ret gode penge at tjene, for en ret lille opstartskapital.
Min baggrund
Jeg har arbejdet lidt on and of med IT i 15 års tid, med et bred spektre af Internet, grafik, netværk, undervisning, hardware. Men det meste af min interesse har nok været omkring Internettet, men er nok typen der kender til lidt af hvert i IT verden.
Jeg er uddannet Multimediedesigner og igennem tiden har jeg syntes at forretnings ideer er sjovt og spændende at finde på og arbejde med.
Så derfor håber jeg at finde en samarbejdspartner, da jeg nok også fungerer bedst med sparring, hvor jeg ikke for lavet så meget hvis jeg er alene på projektet.
Jeg kunne også sende mit CV til dig, ikke fordi at det skal være så formelt, men det er bare meget rart og kende lidt bedre til hinanden.
Arbejdet
Jeg havde tænkte at arbejdet skulle laves i vores lejligheder, hvis der er mulighed for at finde et billigt mindre lokale ville det måske være bedre. Det er noget vi i fællesskab kunne finde ud af.
20-30 timer om ugen eller hvor meget vi aftaler i måske 1 til 2 måneder indtil at hjemmesiden er færdig.
Det er vigtigt at du kan gå fuldt ind for ideen, så det vil nok være svært hvis du har fuldtids job og også arbejde på det projekt.
Så send en e-mail hvis du er interesseret.