Det hr jeg prøvet og når folk ser at forummet ikke er særlig aktivt, så smutter den besøgende jo igen, så er vi lige vidt ikke ?
På denne måde, kan man håbe på at den besøgende bliver nysgerig og gerne vil se hvad der er i forummet og tilmelder sig og når en bruger har tilmeldt sig, så er chancen også større for at de benytter siden ikke ?
Hmmm måske, jeg kender ikke nok til brugeradfærd og opstart af fora til at kunne side det præcis.
Jeg synes bare incitamentet til at oprette sig bliver mikroskopisk lille når ikke jeg kan se hvorfor jeg skulle oprette mig. At starte et forum kræver vel først og fremmest at du som ejer lægger hundredevis af timer i at poste med dine fake profiler så der kommer den aktivitet der gør at andre får lyst til at poste.
Du har konstateret at der ikke kommer nok aktivitet fordi forummet ikke er aktivt nok, i stedet for at gøre det mere aktivt er det nu lukket af så man slet ikke overhovedet bliver fristet, der er jo masser af steder man gerne vil have min bruger og min emailadresse, men for at jeg bruger tiden skal der være et incitament.
Hvad med at provokere folk lidt i stedet?
Igen jeg er ikke ekspert, så jeg brainstormer bare lidt, så kan du jo se hvad du kan bruge. Men jeg tænker at du løbende skulle oprette nogle tråde med provokerende indhold som folk simpelthen ikke kan lade være med at svare på, eksempler kunne være:
- Det er umuligt at starte en online shop op i dage.
- SEO er dødt, derfor er jeg gået over til avisannoncer
- Facebook annoncer er for dyre og virker ikke
På den måde kunne du måske få gang i noget debat og fastholde nogle brugere ved at trolle lidt.
Du kunne også lave nogle aftaler med nogle eksperter på nogle områder og give dem en specialstatus på forummet eller på din side generelt, mod at de en gang imellem opretter et topic med noget virkelig godt indhold til diskussion.
Jeg tror det er dødsvært at starte et forum op, så du skal virkelig tænke kreativt og slå på en masse strenge samtidig.