Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange af jer betaler jer til links?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er lidt nysgerrig. Der findes jo nogen steder hvor man skal betale for at få sit link frem. Fx Yahoo! Directory og Best of the Web tager penge for et få et link.

Er der nogen som har erfaringer med det? Giver det meget for hjemmesiden? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:50

Google kan godt finde på at sende dig ud af spillet for en tid, hvis de opdager du sælger et link. 

Her er et eksempel, hvor det er sket for Forbes og selveste Matt Cutts fra Google svarer:

http://www.google.com/support/forum/p/Webmasters/thread?tid=4d212d4d4f5964a8&hl=en 

Der er dog en del, der har gode erfaringer med dem du nævner og den der med "CO2-frit website" kan jeg kan se en del SEO-bevidste. Et link fra et stærkt site er trods alt svært at få. Om det er pengene værd er jeg ikke i stand til at udtale mig om, men du kan læse om den her: 
http://www.henrik-bondtofte.dk/5-hurtige-staerke-og-nemme-links 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 21:59

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:05

Sasa Kovacevic:
Jeg er ret sikker på at de to sider jeg henviste til er lovlige nok i forhold til at betale for links. 

Jeg har tilføjet lidt mere mens du skrev det. Jeg ville ikke selv bekymre mig om straffen for at købe de steder du nævner. Mht at sælge er sagen nok lidt en anden. Jeg ved ikke hvorfor de får lov og andre ikke gør, men det er i hvert fald en balance en sælger skal være klar over.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:09

De to directories du nævner ved jeg mange SEO'er betaler for deres kunder. Det er to stærke links så hvis du har pengene så hvorfor ikke? Men så vidt jeg ved er du ikke garanteret optagelse og du får ikke pengene tilbage hvis du ikke bliver optaget.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 23:01

Det er da en smule dobbeltmoralsk - eller skulle man heller sige inkonsekvent - at google lader nogle regler gælde for nogle og andre for andre....jeg troede at man skulle sætte nofollow på alle betalte links og at det galdt alle....

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:03

Du betaler for at blive vurderet ikke for linket. Er din side ikke god nok får du ikke pengene tilbage. Derfor er det ikke rigtig et betalt link.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:30

Hej Sasa hvis du skal ud og betale webmastere for at linke til dig så gælder der en regel og kun en regel: don't get caught.

Dette minder mig faktisk om et "Blackhat" seo stunt kendt som .edu tricket, Her er tricket simpelthen at man betaler studenter fra amerikanske universiteter for at linke til en fra deres universitets sider, (og tro mig de fleste af dem er så fattige at de vil gøre næsten alt for en smule penge) :-(

Og Tjoeh BOTW og Yahoo Dir giver en enorm SEO-værdi :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:32

Jeg synes egentligt ikke det er så dobbeltmoralsk igen. Google ønsker at levere søgeresultater, der tilfredsstiller de søgende. Hvis superstærke sites begynder at sælge links med "follow" og til flere tusinde eller langt mere per måned, så er det 100% sikkert at alle de første 10-100 søgeresultater er links til meget pengestærke sites. Dette vil "kunden/brugeren" gennemskue med det samme. Det vil være Googles død. Længere er den ikke. Så dumme er brugerne ikke.

Google søgeresultater skal give lidt af hvert. Googles søgeresultat skal give illusionen af at det er det mest computermæssigt intelligente søgeresultat, der findes. Helt uvildigt. Den skal derfor også vise søgeresultater fra fattige små iværksættere, der har strammet sig lidt an mht SEO. Det giver den uvidende bruger en illusion om at det de har fundet er totalt udfra hvad der er en robots vurdering af hvad der er det mest intelligente søgeresultat. At virkeligheden er en anden er en anden sag. 

Igen tror jeg ikke der er dobbeltmoral i det som sådan. Virkeligheden er bare den at det ER umuligt at vurdere hvem der skal på side 1 uden at være objektiv. Google har lagt nogle spilleregler for - og de bliver hele tiden ændret, fordi der altid er nogen, der kan finde ud af at manipulere så meget at det på sigt ville ødelægge Googles fundament. Eksempelvis har jeg set nogen, der har lavet så meget SEO at alt på et søgeresultat på side 1 var fra samme "hånd". Det er klart, at det er lige præcist sådan noget, Google ville dø på på sigt. De ville miste deres brugere hvis de altid gjorde det.

Så i virkeligheden, er det ikke så kompliceret og dobbeltmoralsk igen. Vi kunne også betale en inder til 50,- i timen for at linkbuilde for os, men der vil et stærkt relevant link til 200,- om måneden sandsynligvis være bedre. Hvis de ville forhindre dette helt, ville Google virkeligt stå over for en umulig opgave. Så nej, det er ikke dobbeltmoralsk ikke at se verden som sort eller hvid :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:46

Jeg tror Google er på vej med en helt ny måde at lave algoritmer på i forhold til vægtning af links.
Derudover skal man ikke undervurdere hvor sindssygt dygtige de er til at finde uregelmæssigheder.

Men pt. er det jo et nødvendigt onde og igen kan man gøre linkbuilding op i hvor meget ens personlige tid er værd.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)