Min ven og jeg har lige lukket vores i/s, og jeg har startet op alene. I den forbindelse har jeg en del penge tilgode hos SKAT fra det jeg investerede i det gamle i/s.
De penge ville lægge meget bedre i mine lommer nu så jeg fortsat ku investere i min virksomhed.
Kan SKAT betale de penge tilbage før tid eller skal man vente til de selv synes det passer dem?
Moms kører jo i sine faste intervaller, de par gange jeg har fået moms tilbage, er det hurtigt gået ind via Nemkontoen, efter en moms-indberetnings-perioden er slut. Kender ikke den konkrete dato, da jeg af en eller anden årsag, altid først får det indberettet få dage/uger før den sidste dag.
Men hvis vi taler om 4. kvartal i 2011, mon så ikke et gæt kunne være at de blev krediteret sidst i februar.
Og tilbage til dit spørgsmål, så tror jeg helt bestemt ikke at du kan få Skat til at udbetale det hurtigere, tror at moms kører nogle faste kørsler hos dem.
Jeg ved at man i nogle lande har mulighed for at afregne moms på månedsbasis, som koster lidt ekstra at gøre, men omvendt, så kan det hjælpe på en cash-flow, hvis man f.eks. har meget negativ moms, men jeg ved ikke om Skat i Danmark kan tilbyde det samme? Ellers er det bare at moms-angive så hurtigt som muligt, så kommer den ind på din nemkonto snarest derefter.
Men får jeg ikke også penge tilbage i skat for det jeg har investeret personligt? Ved et i/s hæfter man personligt, og jeg mener det er fradragsberretiget det man indskyder. Er jeg helt galt på den? Jeg er utroligt dårlig til renskab så det stod min ven for.