Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overfør PR/Juice fra gamle domæner?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg søger lidt SEO hjælp angående overførsel af rank i google fra gamle til nye domæner:

Jeg har 4 domæner som jeg tidligere har brugt til f.eks mobil abonnementer, a-kasser mm.

Jeg har nu lavet www.abonnementpriser.dk - hvor alle disse kategorier er samlet. Hvad gør jeg klogest i at gøre med mine gamle domæner, for at få mest ud af min nye side?

Skal jeg 301 redirecte det gamle domæne til abonnementpriser.dk/akasse

eller,

lade siden stå med et par tekster og links til abonnementpriser.dk/akasse

Eller måske noget helt tredje?

På forhånd tak,

Simon Thomassen

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:36

Det korte svar er at du med fordel kan redirecte 301 til dit nye domæne. Hvis dit nye domæne i øvrigt er fornuftig sat op SEO mæssigt, vil du nok kunne beholde dine placeringer. Dog er det svært at sige med sikkerhed hvor meget linkjuice som går tabt i forhold til et almindelig link og spredningen af IP adresser og den slags. Jeg ville bruge et 301 redirect hvis dine sider har gode placeringer og tjener penge. Ellers ville jeg bare linke videre.

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Dan-net.dk Skrevet kl. 22:23

Jeg takker :)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:57

Erik Hamre:

...Jeg ville bruge et 301 redirect hvis dine sider har gode placeringer og tjener penge. Ellers ville jeg bare linke videre.

Undskyld hvis jeg misforstår dit svar her, men mister man ikke sine placeringer på de domæner der 301 redirectes?? Jeg mener, man fortæller jo trods alt google at indholdet er flyttet et andet sted hen...

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:02

Peter1982:

Erik Hamre:

...Jeg ville bruge et 301 redirect hvis dine sider har gode placeringer og tjener penge. Ellers ville jeg bare linke videre.

Undskyld hvis jeg misforstår dit svar her, men mister man ikke sine placeringer på de domæner der 301 redirectes?? Jeg mener, man fortæller jo trods alt google at indholdet er flyttet et andet sted hen...

Nej det er jo netop hele ideen i et 301 (Moved Permanently). Det er jo helt almindeligt at skifte url'er fordi man får nyt website eller skifter fra .com til .dk eller omvendt. Husk på at Google rangerer 'sider' og ikke domæner og de gerne vil have de bedste sider i top selvom de flyttes. Det betyder også at man ikke skal ændre alt for meget i teksten på det nye website. Du skal fx ikke viderestille et domæne om hvidevarer til et domæne om forsikring.

Hvorvidt man mister placering afhænger mest af årsagen til tidligere placeringer. Fx kan man risikere at miste placeringer hvis man rankede mest på alder og søgeord i domænenavnet.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:43

Vil lige tilføje at jeg har læst fra de høje SEO-konsultenter at der gerne skal 301 Redirectes fra relevant side til relevant side. Ikke bare fra domæne til domæne. 

Se Frank Hellerup Madsens blogindlæg om samme:

http://densynligemand.dk/301-redirects/

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)