Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 1 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle bruger herinde på amino :)

Jeg kunne godt tænke mig at få en fornuftigt debat, med for og imod MLM ?

Vil da også være dejligt at høre både de gode og dårlige erfaringer med branchen.

Kunne da også godt tænke mig at hører historier fra konkrete MLM virksomheder i har været med i, eller har stor succes i :)

( Jeg har selv læst en del debatter her på siden dog af ældre dato, hvor jeg oplever overvægt af negativitet overfor branchen, hvilket jeg overhovedet ikke forstår?.

Er det fordi at de folk som ikke lykkesm har ondt bag i, af dem som faktisk ligger en indsats og alt ders tid i det, og som så får stor succes ? )

Grunden til at jeg tager dette op, er fordi jeg har et familiemedlem, som har stor succes i et skandinavisk MLM firma, som virker utrolig loyale. Så hvorfor ik?

Men vil ligge den lidt ud til jer, da der garanteret er 1000 holdninger til det ??

Vil gælde mig rigtig meget til at høre fra jer 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolas Kruse:
Er det fordi at de folk som ikke lykkesm har ondt bag i, af dem som faktisk ligger en indsats og alt ders tid i det, og som så får stor succes

 

Big Smile

Det er det da sikkert... (ironi kan forekomme)

Der er masser af tråde og diskussioner herinde, du kan læse, jeg tror ikke det har ændrer sig så meget.

Personligt har jeg ikke den store modstand, men jeg kender flere der har lidt svært ved at skille forretning og fornøjelse og min kæreste har pludselig følt sig lidt pressset fordi en veninde hele tiden ville sælge hende en masse cremer. Og jeg tror der er flere der har lign oplevelser.

Så ligger det indbygget i modellen at det kun er de øverste led der kan tjene godt, så nogle mener også lidt man smider sorteper videre ved at få undersåtter.

Så er der altså også nogle sorte får imellem MLM og jeg tror faktisk nogle af dem har ødelagt ret meget for mange af de mere reelle, men stort set alle har hørt om nogen der følte sig snydt.

det er vist en opsumering, men hvis du gerne vil så er det da bare og prøve det af.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Sansir skriver, så har der gennem tiden været ytret rigtig mange meninger om MLM, så jeg tror, at du med fordel kan søge lidt på forum for at finde svar på dine spørgsmål.

Diskussionerne omkring MLM ender ikke altid på bedste vis, da det som regel er en maget polariseret diskussion, hvor man enten elsker eller ahder koncenptet.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du selv med i et MLM selskab nu :)??

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskeden var rettet imod Sansir, glemte jeg vidst lige at skrive :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt klart en smagssag og for de fleste aminoers tilfælde, tror jeg ikke der er særlig stor støtte om dette efter at have set tidligere debatter.

Men udført på en fornuftig måde ser jeg ingen problemer med det overordnet.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolas Kruse:
Er du selv med i et MLM selskab nu :)??

 

 

Nej kunne ikke drømme om at spilde min tid på den slags.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolas

Der har jo været ganske mange tråde om MLM hvor det er endt galt. Man kan i mine øjne i bund og grund sige at alle i MLM har lavet dumheder, fejl og haft nedture. Et eksempel er seneste tråd fra skjultreklame som opgiver efter ca. et halvt år.

Tidligere var der ekstremt mange der talte om hurtig rig eller lignende, eller måske at det var nemt. Ligesom der har været tale om salg til veninder, venner, familie osv.

Jeg tror ikke man får en saglig debat på Amino om MLM, fordi alle har en mening, hvad enten de har personlige erfaringer med det, eller kender nogen som kender nogen. Og generelt så mener alle at de kan vurdere et koncept udfra et par få linier "send mig noget på skrift så kigger jeg på det". Dette tror jeg der er mange der har gjort tidligere, med 0% i succesrate.

Men, hvad er grunden til at du laver dit indlæg? Overvejer du at blive en del af familieteamet, vil du forstå hvorfor han/hun har startet det?

For mig er MLM blevet ganske enkelt, de folk der ofte får succes i MLM er folk der er skeptiske, men som vælger at undersøge hvad det er en MLM person "forsøger at vise dem". Det er folk der lytter mere til succesfulde folk og lytter til hvordan deres forretning har udviklet sig. Ja lytter til dem der har begået flest fejl, men som modsat andre, vælger at fortsætte. Mit vigtigste produkt er selve forretningen, for det er her pengene forklares, når der har været en fremgang i 2011 på 300 mio$, så er det interessant for mig at vide hvordan jeg får del af dette. Bagefter kan jeg kigge på produkterne og se om det er noget der er interessant nok for mig.

Målet for hver eneste person jeg hjælper igang er at denne person skal tjene penge. Når 2012 er omme, så er der 12 mennesker som jeg har hjulpet igang, som gerne skulle tjene penge, er der 1 eller flere der ikke gør dette, så skal jeg hjælpe dem indtil de tjener penge eller indtil de ikke gider have hjælp mere.

Der har tidligere været snak om arbejdsløse og folk som ikke kunne modstå tanken om masser af penge. Men de folk jeg mener er interessante er folk der er vant til at slås og rejser sig efter et nederlag, folk der enten har været iværksættere, eller har et brændende ønske om at blive det. For det er op ad bakke fra start ligesom traditionel virksomhedsstart.

Mvh. Martin

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er ikke noget galt med MLM, men det er det blevet gjort til af tilhængere som optræder anmasende.

Der er ikke noget galt i at sige:"Jeg har en indtjeningsmulighed til dig, hvis du er interesseret", men man skal respektere modpartens nej. Noget andet er at det kan være svært at forstå vedkomnes passivitet hvis vedkomne lige har jamret over sin økonomi. Der har jeg aldrig hørt en fornuftig forklaring.

I dag er konkurrence mellem trationelle erhverv jo nærmest blevet en trussel i stedet for en sund udfordring. Samtidig "producerer" mange firmaer konkurenter. Jeg mener mange ansatte, eller udlærte rejser hen til konkurenterne eller starter for sig selv og så har hovedfirmaet på den måde skabe en konkurrent, Hvor i mod i MLM er det en medspiller.

Det var bare lidt anskuelse fra min side.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg behøver ikke at overveje, om jeg vil starte op hos Eqology som firmaet hedder. Da in or har været i gang i 2 år nu, og tjener på den gode side af 60000 kr om måned.

Og jeg syntes rigtig godt om produkterne, har selv prøvet dem på egen krop, jeg syntes rigitg godt om busniess planen, og bedste at det er et skandivavisk firma, så jeg kan identificere mig 100 % med det..

Og jeg kan mærke at det er ved at være nu, jeg skal igang, jeg skal ikke kun prøve det det - men gøre det til en leve vej..

 

Men grundet til at jeg slog det op, var netop, at jeg syntes folk snakkede negativt om det, og forstod ikke hvorfor, jeg har jo netop kun haft gode oplevelser med det. Og ønsker da også kun alle andre

Held og lykke.

Jeg har set rigtig mange som har svinet det, og jeg tænker lidt at de bare har gjordt det for at skade branchen, men syntes det er dårlig stil.

For hvis folk er blevet snydt så er det deres egen skyld, så har man bare ikke undersøgt og spurgt nok ind til virksomheden..

Men tak for godt indlæg Martin

Side 1 ud af 13 (122 indlæg)