Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Telefoniløsning

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle i herlige Aminoer.

Vi har i vores virksomhed et ønske om at kunne betjene vores kunder bedst muligt når de ringer til os. Selvom vi driver internet handel synes vi alligevel det er en klar fordel (og god skik) at kunne svare kunderne og byde dem velkommen korrekt med navnet på den internet shop de har henvendt sig fra når de ringer.

Casen er at vi pt. driver to internetshops og snart en 3. Vi har ikke interesse i at de 3 butikker skal kædes sammen da det er 3 meget forskellige kundegrupper vi henvender os til.

En løsning er naturligvis at vi køber et abonnement til hver shop, hvilket vi også er klar til. Men det virker lidt bøvlet enten at have 3 telefoner eller 3 linjer ind i huset for at kunne betjene kunderne.

Vores optimale løsning var at det var en mobil løsning, f.eks. hvor der ligger 3 mobiltelefoner og modtager de indgående opkald og sender kunden videre til en 4 telefon. Problemet her er så bare at det er A-nummeret der kan ses (altså nummeret fra kunden der ringer) og ikke B-nummeret (nummeret der ringes til).

Er der andre derude der har samme problem? og eller måske endda har en løsning på det (Fastnet, mobil eller måske IP) uden det koster spidsen af en jetjæger? Tænker her at vi ikke har lyst til at investere i et stort og dyrt omstillingsanlæg for at kunne yde den service.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:58

Overvej Firmafon.dk med flere tilknyttede hovednumre der viderestiller. Jeg er selv glad kunde hos Firmafon

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:02

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 21. Jan 12
Skrevet kl. 11:03

Har desværre aldrig hørt om dem. Ved du om de kan håndtere viderestilling af flere Hovednumre så man kan se hvilket hovednummer der viderestilles fra?

(vil naturligvis selv prøve at tage kontakt til dem på mandag. :-) )

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 11:06

Yes - du kan vælge mellem at se

• Det hovednummer der viderestilles fra
  • Det nummer der ringes fra (altså nummeret på den person der har ringet op)

Hvis du vælger den første mulighed kan du altid se nummeret der ringes fra via administrationspanelet online. Praktisk hvis du ønsker at ringe tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06

Jeg kan helt klart anbefale Firmafon! :-)
De kan helt klart løse din problemstilling.

Tilmeldt 21. Jan 12
Skrevet kl. 11:07

Nicolaj Thomasen:

Ved du om de virker til Danske Simkort? Ellers ser denne løsning godt nok spændende ud. (tusind tak for tippet)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Fra  . . Skrevet kl. 11:10

Nicolaj Thomasen:

Jeg har også undersøgt den mulighed og er blevet advaret mod dualsim-telefoner pga. den mængde batteri de sluger (flere 'radioer' skal være tændt på samme tid). Det må vel også være et problem med telefoner til tre simkort?

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:14

Hej Flynge

Jeg har selv solgt og implementeret mobile omstillingsløsninger indtil for nyligt og for mig lyder det til at Telenor har det helt rigtige setup for Jer med deres søgeplaner. En søgeplan fungerer således at hovednummeret er placeret oppe i mobilnetværket og så er der tilføjet en ringegruppe funktion hvor medarbejdernes mobiltelefoner blive tilkoblet denne ringegruppe som medlemmer og modtager opkald til hovednummeret. Ved indkommende kald på hovednummeret vises så et ID på ringegruppen således man kan skelne mellem opkald direkte til medarbejderen og opkald på hovednummeret. Har man flere hovednumre så køber man blot et tilsvarende antal søgeplaner og medarbejderne kan godt være medlem af flere søgeplaner. Derudover får en man en lille menu på telefonen hvor man kan melde sig aktiv og passiv ift opkald på hovednummeret(søgeplanen).

Jeg håber at min forklaring giver lidt mening, ellers skriv til mig og jeg uddyber det gerne. 

Mvh

Rasmus

Tilmeldt 21. Jan 12
Skrevet kl. 11:18

koef:

Hej Flynge

Jeg har selv solgt og implementeret mobile omstillingsløsninger indtil for nyligt og for mig lyder det til at Telenor har det helt rigtige setup for Jer med deres søgeplaner. En søgeplan fungerer således at hovednummeret er placeret oppe i mobilnetværket og så er der tilføjet en ringegruppe funktion hvor medarbejdernes mobiltelefoner blive tilkoblet denne ringegruppe som medlemmer og modtager opkald til hovednummeret. Ved indkommende kald på hovednummeret vises så et ID på ringegruppen således man kan skelne mellem opkald direkte til medarbejderen og opkald på hovednummeret. Har man flere hovednumre så køber man blot et tilsvarende antal søgeplaner og medarbejderne kan godt være medlem af flere søgeplaner. Derudover får en man en lille menu på telefonen hvor man kan melde sig aktiv og passiv ift opkald på hovednummeret(søgeplanen).

Jeg håber at min forklaring giver lidt mening, ellers skriv til mig og jeg uddyber det gerne. 

Mvh

Rasmus

Hej Rasmus

Har selv tidligere rodet lidt med telefoni løsninger som projektleder så det giver super god mening. Ved du om det er dyrt?

Ps. til jer alle er virkelig positiv overrasket over alle de konstruktive og seriøse løsningsforslag. Det er en fornøjelse at få lidt at arbejde videre på. :-)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)