Sjovt som en tråd så tit skal blive drejet til diskussioner om måske relevante ting, trådstarter tror jeg har opfattet at herren ikke vil svare, i hvert fald offentligt, om hans metoder og prissætninger. Men men tilbage til tråden, så snart jeg lige har svaret de to herre :)
Hej Kim,
Det er her den store forskel ligger, personligt mener jeg det er useriøst/vildledende at tilbyde "SEO på X antal ord for yyy,- kr./mdr." uden at definere hvad "SEO" står for. I dit tilfælde vil dine kunder vide hvad dine SEO-ydelser er, i tilfældet her i tråden ville det være lidt mere reelt at tilbyde linkbuilding for 3.000,- pr. måned, selvom det stadig vil være meget upræcist og umuligt at vurdere om det har værdi.
Enig, jeg skriver også at den store forskel ligger der :)
Jeg er helt overbevist om at dine kunder er tilfredse med dine ydelser, det har vi jo selv hørt fra dem :-)
Takker ;)
Men jeg er også sikker på at du ikke anbefaler/tilbyder en bestemt ydelse uden at vide hvilket site og hvilke søgeord, det drejer sig om.
Jeps, det er korrekt, det er umuligt at vurdere noget som helst uden at have kigget bare lidt på selve hjemmesiden, søgeord er jeg for så vidt lidt ligeglad med, ikke fordi de ikke er vigtige, men fordi de søgeord kunden tit gerne vil frem på ikke stemmer overens med hvad kunden bør komme frem på. Tit ved kunder lidt mere hvis de fx har været på Amino og har lært noget, men i langt de fleste tilfælde tror de at det er bedst at komme frem på en ting, mens realiteten er en anden.
Så egentlig skal jeg bare til en start vide hvilket site der er tale om, søgeord etc, finder jeg selv frem til via analyser af hjemmesiden. Analyse og publiceringer fra kunden er sådanset det der er med til at bestemme slagets gang under samarbejdet, og selvfølgelig erfaring og planlægning.
Som jeg også var inde på før, så er det også en ting som de gerne vil lægge 100% på mine skuldre, da de kan se at der sker noget både med hensyn til konverteringer og besøg.
Jeg er i den helt anden grøft, mine seo kunder får ca 3-4 a4 siders kontrakt, hvor jeg fraskriver mig alt ansvar for placeringer, hvad Google evt. kunne finde på at gøre osv + at jeg ikke har jeg Google`s algoritme i skrivebordsskuffen.
Hæ, jeg regner med at folk har læst på min