Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google forbyder for mange reklamer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en affiliate side eller måske blot har et par sponsor banner i toppen af dit website, så er det en god idé at du læser med her. Google har nemlig netop annonceret at en ny algoritme der forbyder sider med "for meget" annoncering i toppen. Så hvis du ikke ønsker at ryge på Google black-liste, kan de være du skal lave nogle små ændringer ved din side.

Læs Danni Sullivans artikel om det på SearchEngineLand.com 

Kommer det til at ramme dig?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

De er vel sandsynligvis ligeglade hvis det er Adsense reklamer :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det er det kun hvis ens topbanner er klistret ind i reklamer

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

SimpleVision:
Google har nemlig netop annonceret at en ny algoritme der forbyder sider med "for meget" annoncering i toppen. Så hvis du ikke ønsker at ryge på Google black-liste, kan de være du skal lave nogle små ændringer ved din side.

Jeg synes "forbud" og "blacklistet" er lige i overkanten. Som der står i den artikel, du linker til, er der tale om at sider med overdrevet mange reklamer bliver sendt længere ned ad listen hos Google ("Such sites may not rank as highly going forward.") - De bliver altså ikke smidt ud.

Og denne algoritme er vel også i de flestes interesse, da det gode indhold med en overskelig sideopbygning kommer til at ranke højere og spam-sites bliver sendt ud i kulden.

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarke Klüwer:
Jeg synes "forbud" og "blacklistet" er lige i overkanten. Som der står i den artikel, du linker til, er der tale om at sider med overdrevet mange reklamer bliver sendt længere ned ad listen hos Google ("Such sites may not rank as highly going forward.") - De bliver altså ikke smidt ud.

Ja det har du helt ret i, det var lige overkanten. Men det var også bare for at understrege at man skal passe på med det. For hvis man ryger ned på Googles liste er der altså en lang vej ned, og mange af konkurrenterne kan flyve lige forbi.

Tom Frank Christensen:

De er vel sandsynligvis ligeglade hvis det er Adsense reklamer :)

Det tror jeg ikke, for Google har det i lang tid været vigtigt at vise relevante resultater fra sider der er brugevenlige. Det tror jeg de holder ved, men en anden ting er at du højest kan have 3 AdSense elimenter på din side, så det begrænser også hvor meget spam man kan lave med det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For alle interesserede er det nok en god ide at læse udmeldingen fra Google selv:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2012/01/page-layout-algorithm-improvement.html

Det drejer sig om reklamer "above fold", dvs reklamer der kan ses uden scroll.

Det rammer under 1 % af søgningerne, men klart noget man bør overveje.

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder som et glimrende tiltag, jo færre reklamer jo bedre.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det rammer under 1 % af søgningerne, men klart noget man bør overveje.

Jeg forestiller mig at et kig på bounce-raten for et website nok fortæller rimelig præcist, om man er i farezonen eller ej.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forestiller mig at det vil gavne mig meget, ihvertfald i forhold til flere af mine sider. 

Rigtigt mange af mine "konkurrenter" har tons af reklamer i toppen af siden, mens jeg personligt har forsøgt at udgå dette.

Det må jo være noget af det som de fleste brugere ser på og som får dem til at komme retur :) 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det drejer sig om reklamer "above fold", dvs reklamer der kan ses uden scroll.

 

Ha ha, det er jo der Google egne annoncer er placeret, når man søger. Vi har slet ikke topbanner, da det netop vil gå udover vores konvertering, tilgengæld scroller vores banner i højre side med ned.

Jeg vælger selv sider fra, hvor man stort set kun ser topbanneret, når man lander på forsiden, eller endnu værre, når der pludselig dukker en helsides annonce op automatisk, det gjorde der på Ekstra Bladets hjemmeside på et tidspunkt, hvilket var ensbetydende med en uge i skammekrogen herfra.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)