Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CSR

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor jeg er i gang med at udvikle et community til folk under uddannelse, får jeg stadigvæk nye ideer. Jeg vil gerne kunne gøre noget mere med mit community, og tænkte på, om det var muligt, at lave en funktion, hvor brugerne selv kan gå ind og donere penge til et godt formål. 

Jeg vil gerne kunne hjælpe andre igennem mit community, men er også klar over, at folk under uddannelse ikke har ret mange penge. Men de får alligevel mulighed for at støtte let op omkring en sag, hvor de selv bestemmer, hvor mange penge, de vil give. De er ikke bundet til at give et bestemt beløb. 

Det er selvfølgelig bare en ide, og det er ikke formålet med mit community, men synes altid, at det er rart at kunne hjælpe. 

Selve funktionen med at donere, kan let installeres, men der er lidt spørgsmål omkring det. 

F.eks. vil folk have tiltro til mig. Pengene går jo ind på en konto hos mig, hvor jeg så hæver pengene og giver dem til et godt formål, når der er nok. 

Ligeledes hvis jeg bestemmer formålet. Jeg bliver jo nødt til at bestemme hvilket formål pengene skal gå til, ellers vil der aldrig blive enighed. Men det kunne jo være flere forskellige formål. Sådan at jeg vælger en ny organisation på et tidspunkt. 

Altså det er jo fuldstændigt selv op til folk, om de vil donere, men igen kunne det være dejligt, at være med til at gøre en forskel. Jeg er bare bange for, at nogle brugere kunne blive bange for, at jeg beholder pengene. Skal jo på en måde kunne vise, hvor pengene er brugt osv. 

Men det er måske en tosset ide. Var bare noget, jeg tænkte på. 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen med at støtte op om at hjælpe andre tror jeg vi alle sammen er interesseret i. Din beskrivelse mangler dog en klar rød streg. Din tråd har overskriften CSR, hvilket jo hænger sammen med virksomheders samfundsansvar som er meget oppe i tiden og som desværre bliver misbrugt i mange sammenhænge. Indholdet i din tekst handler dog om, at private giver støtte til at hjælpe andre private, så måske med CSR mener du "Community Social Responsiblity"eller?

Det er nok lidt en udfordring du har gang i. Det er muligt andre vil, men jeg ville ikke indbetale penge til "gode formål" hvor andre mennersker bestemte hvilke gode formål de vurderer pengene skal gå til. Jeg er ret overbevist om, at studerende i Danmark er ret bevidste om, hvad de hver især ønsker at støtte. Kunne du ikke indsætte links til anerkendte indsamlingsorganisationer? Selv studerende behøver jo ikke donere meget.

Det er super godt, at du vil gøre en forskel, men energien kunne måske anvendes anderledes end vejen du vælger her.

Jeg er selv interesseret i CSR der jo også omfatter virksomheders anvendelse af grøn energi, arbejdsforhold og generelt ansvar i samfundet. Derfor klikkede jeg på din tråd og indholdet var noget helt andet :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)