Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job betalt i 2011 - udgifter i 2012

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dygtige aminoer

Jeg sidder med en opgave hvor fakturaen er blevet betalt i 2011, siden er så først blevet færdig nu i 2012.
Der er nogle omkostninger i forbindelse med websitet der er faktureret i 2012, men kunden har altså betalt for siden i 2011.

Må jeg godt flytte fakturadatoen ind i dette år for at "spare" i SKAT?
Er der nogen herinde der har lignende erfaringer?

mvh

Kehler 

Fra København
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:19

Er dit regnskab for 2011 lukket?

Har du modtaget betalingen vedr den faktura du har udstedt i 2011?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:39

Jeg mener ikke det har noget at sige om den er betalt eller ikke. 

Momsmæssigt vil den høre til 2011 hvor den er udstedt og det balanceres jo - og kan kontrolleres ved at betaler trækker momsen fra vil jeg gå ud fra.

Du kan efter min mening godt nøjes med at tage f.eks 1/2 eller mindre ind i driften for 2011 og lade resten stå i status som forskudbetaling for arbejde i 2012. Jeg ville nok ha skrevet på fakturaen, at det var en forskudsbetaling - men mener godt du kan forsvare det andet. Det skal der nok være en mere begavet der kan svare på.

Formået er naturligvis, at gi en indtægt i 2011 som svarer til den del af arbejdet du har lavet i 2011 og så tage forskudsbetalingen fra status 2011 ind som indtægt i drift for 2012 hvor du laver arbejdet.

Du skal gerne vise, at det er korrekt at du leverer i 2012 og laver arbejdet til stor del der -  og ikke bare en gang skattetænkning, men helt som man skal tage en truende omkostning når den kendes, kan man vel heller ikke skulle tage en indtægt inden man rent faktisk har produceret og leveret - for det du har gjort, er jo at fakturere inden produktion og leverance - en type forskudsbetaling som er helt fint.

Indkøbene i 2012 må høre til 2012, du kan næppe hævde du brugte tingene inden.

Lidt spændt på at høre klogere hjerner Big Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Du skal gerne vise, at det er korrekt at du leverer i 2012 og laver arbejdet til stor del der -  og ikke bare en gang skattetænkning, men helt som man skal tage en truende omkostning når den kendes, kan man vel heller ikke skulle tage en indtægt inden man rent faktisk har produceret og leveret - for det du har gjort, er jo at fakturere inden produktion og leverance - en type forskudsbetaling som er helt fint.

Tak for dit svar - din begrundelse omkring forskudsbetaling er jo faktisk udmærket - selvom det ikke har været planen er det jo faktisk endt med at det er det der er sket. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39

PRO|CFO:
Er dit regnskab for 2011 lukket?

Har du modtaget betalingen vedr den faktura du har udstedt i 2011?

Hvornår definerer man at det er lukket? Jeg har ikke modtaget noget fra skat, og jeg kan stadig godt ændre i år 2011 i mit regnskabsprogram.

Jeg har modtaget hele betalingen ja.  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Det har vel intet at gøre med, om regnskabet er lukket.

Jeg vil sige enten eller.

Alt i 2011...måske intægten forholdsmæssigt eller alt i 2012.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

Frederik Kehler:
Hvornår definerer man at det er lukket? Jeg har ikke modtaget noget fra skat, og jeg kan stadig godt ændre i år 2011 i mit regnskabsprogram

Hvornår du har modtaget betalingen er helt ligemeget for hvornår du skal bogføre den. Selv hvis du ikke havde fået betaling var det en indtægt indtil du kunne bevise, at pengene ikke kunne inddrives eller du var tvunget at kreditere. Vældig mange regninger fra dec 2011 betales først i 2012, men det ændrer ikke ved bogføringen - og husk, moms skal altid med i det år fakturaen er lavet, og kan krydscheckes af skat/moms i det selskab der har betalt - for de skal ha den som købsmoms samme kvartal og år.

Hvis du bogførte den om så den kom i 2012 - ville du jo i princip snyde moms ved at tage kredit fra dem i et helt kvartal og - fra et år til et andet tilmed. De ville skulle af med pengene til køber men ikke få dem af dig. Hvis du laver det meste arbejde i 2012, kan du sikkert tage hele indtægten der - men du kan også forholdsdele hvis det er en stor opgave - så tager du den del der skal til 2012 over status i 2011. Er det ikke en rigtig stor ting, kan du sikkert som Peter foreslog tage det hele i 2012 og bare tage fakturaen som forskudsbetaling.

Det med at lukke er mented på regnskabet, og det har du ikke lukket, så du bogfører bare korrekt (eller kan man efterpostere)

På et tidspunkt afslutter du dit regnskab for 2011 og overfører resultatet til næste års status - og så kan du ikke bare lige bogføre videre i gamle år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:14

Hej Kehler,

Det er ikke en farbar vej for at spare i SKAT - tænk hvordan man kunne flytte fakturaer frem og tilbage.

Hovedreglen er at det der er udført af arbejde faktureres i året det er udført. Wink
At der tilkommer yderligere opgaver der giver grund til en faktura året efter er så blot grundlag for en faktura i nyt år!

mvh

john sommer  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:59

Hmm..John Sommer.

Periosiserinsreglerne samt principper for sagsstyring skal vel overholdes.

Så ud fra et forsigtighedsprincip er jeg ikke helt enig med dig.

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:39

Hej Peter,

Peter - Revisor:
Periosiserinsreglerne samt principper for sagsstyring skal vel overholdes.

Skulle nok stå "Peridodiseringer samt principper for sagsstyring" - ja naturligvis men det fremgår jo at der er tale om at spare i skat - samt at arbejdet er lev. og faktureret i 2011.
At der er tilkommet yderligere i nyt år er vel til fakturering i det år ikke!

Eller er det mig der misforstår noget her Peter! 

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)