Nu kan det godt være at mit indlæg er meget malplaceret og hvis det er tilfældet så undskylder jeg så. Jeg er ikke selvstændig men håber i kan hjælpe mig på trods af det. Jeg har et kæmpe problem!
Rent konkret, Så vil jeg tage en uddannelse på Truemax som er Danmarks bedste skole inden for sit fælt som er Computer grafik inden for film, Tv, computerspil osv.
Jeg kan få SU og med SU lån og noget der hedder deltager betaling.. Vil jeg få små 10.000 før skat. Men de 3 første semestre koster lidt over 55.000 pr. stk. Så det er 11.000 kr om måneden! Så skal have noget at leve af, plus de faste udgifter..
Så jeg skal arbejde og tjene 10.000 kr om måneden efter skat, hvis det skal lykkedes mig..
Overvejer så om det kunne trækkes fra i skat hvis jeg finde et firma fx.?
Er der andre lovlige ideer til hvad jeg kan gøre?
Jeg er noget desperat så hvis håber på der er nogle her der har nogle ideer og forslag er jeg meget interesseret.
Du kan ikke trække en ny uddannelse fra som ejer i din virksomhed. Du kan trække kurser fra der vedligholder din viden, men en ny uddannelse eller en hel uddannelse går ikke.
Jeg prøvede selv at trække en masteruddannelse i kommunikation, men selv om jeg er journalist, mente Skat, at der var tale om at jeg uddannede mig inden for et andet felt - og altså ikke bare forbedrede mig.
Jeg vil anbefale dig at spørge på uddannelsen om de har stipendier til folk som dig. Ellers søg fonde eller tal med din bank. 55.000 til uddannelse burde være muligt at låne.
Det er da fedt at du har fundet en spændende uddannelse, - men hvad skal den bruges til?
Hvad laver du idag?
Hvad havde du forestillet dig af muligheder?
Dit projektv er dømt til at mislykkes medmindre du kan låne 200.000 kr. i banken, fordi du VIL det simpelthen ikke nok.
Du har ikke gidet ulejlige dig med at undersøge andet end hvad du kan hive ud af SU - men overhovedet intet om hvor meget man må tjene ved siden af din SU før modregning finder sted. Det er ellers ret simpelt. Så skal jeg gøre arbejdet for dig og fortælle at du skulle have hvad der svarer til et fultidsjob ved siden af
Medmindre du altså gør såd....... Hov!
Der er jo ingen oplysninger i din profil. Du har ikke gidet bruge fem minutter på at skrive et indlæg hvor andre iværksættere måske kunne få glæde af dine evner, eller om hvordan du selv forestillede dig at kunne byde ind med dine evner mod finansiering.
Der er intet i dit indlæg der signalerer seriøsitet og vilje og på mig virker det som at du har fået en fiks idé for to minutter siden.
Prøv at tænke tanken, - at en virksomhed ansatte dig, først i tre måneders gratis aktivering og senere til en løn der ligger lige under hvad der modregnes i SU, -mod at de til gengæld så betalte og sendte dig på dette kursus?
Men der er ikke nogen der aner om du er 12 eller 82, arbejdsløs eller ansat som flaskedreng, eller måske netop stoppet et kontraktarbejde efter at have opfundet kuren mod kræft.
Du har i virkeligheden netop glippet hvad der kunne have været din chance, simpelthen fordi du ikke gad arbejde nok for det.
Tak for dit svar, Det var jo en kritik der ville noget, og en masse spørgsmål jeg nu vil forsøge at svare på.
Uddannelsen hos Truemax skal selvfølgelig give mig et arbejde. 90% chance for arbejde bagefter.
Jeg har ikke nogle uddannelse men har gennemført det der hed FUU (Fri ungdoms uddannelsen) Inden for Tegning og Animation samme år den blev afskaffet i 2001.
Nu er jeg uden arbejde, og har været on/off de sidste 5 år! Og er blevet fyret 8-9 gange, som efterhånden ikke tal på . Alle har de været ufaglært arbejde, men er blevet fyret på mange underlig grundlag, bl.a At jeg var for langsom, at jeg ikke trives på jobbet og mobning hvor man fyrede ham der lå ned i forvejen!
Jeg er fra flere sidder blevet spurgt om jeg skulle have Asperger, for det er som om at hvis det interesserer mig virkelig meget,Så kan få 100% af min opmærksomhed og kan holde fokus længere end alt muligt andet. Fx så jeg så eksperimentet med en stand up gut, jeg ikke husker navnet på. Han har ADHD og han fortale at han før har afbrudt sammenleje fordi jeg lige pluslig fik en ide.. Det kunne jeg genkende fra mig selv! Noget jeg langt fra er glad for.
Jeg havde jo forstillet mig et job som kan stimulere mig kreativt, Jeg har jo gennemført 3D Fundamentals kurset på 3 måneder og gjorde det med bravur! Man får jo et nøglekort så jeg sad mange gange fra 09:00 til 22 tiden og arbejdede med de projekter vi nu fik. Somme tider var jeg der også i weekenden og jeg var ikke den eneste. Pga. af tekniske problemer er meget at mit arbejde forsvundet men her et et par link til noget af det jeg fik lavet.
Nu blev Truemax SU godkendt for 1 år siden, Jeg har undersøgt rimelig meget om SU, SU Lån, og Deltager betaling og også hvor meget jeg må tjene ud over SU'en
Samlet fra SU vil jeg kunne få ca. 9.265 kr om måneden, og må højst tjene 8.900 ca. Men har også noteret at folketinget arbejder på at hæve loftet eller endda ophæve det. Deltagerbetaling dækker kun 2210 kr. om måneden ifølge Truemax. ”Det er det alle eleverne kan få” var svaret.
Det er jo langt fra den deltagerbetaling hvor man kan få op til 85% af uddannelsen betalt.
I den forbindelse, har jeg forsøgt at ringe og skrive mails til dem men har endnu ikke fået nogle svar.
Jeg var jo sådan set ikke her inde for at finde et job, det var ikke tanken i hvert fald. Men jeg får et hav af ideer til bl.a et Quiz show, Tegneserie, et plot til en TV serie, nogle ideer til nogle tema lørdage på DR2, reklamer og den slags, men kunne ikke rigtig se iværksættere her inde skulle have glæde af de ideerne? Jeg var jo her mere for at høre om jeg kunne trække noget fra i skat? Så har i jo en anden måde at se tingene på end jeg har, og måske var der nogle der lige præcis var klar over hvordan jeg kunne løse en del af opgaven, så det måske kun var 5.000 kr jeg skulle tjene ind om måneden. Havde ingen forventninger, prøvede bare lykken herinde.
Jeg har skam tænkt tanken. (Det er en videregående uddannelse) Din ide om at de vil give mig en uddannelse som denne, har jeg også undersøgt.. Men der var ingen af de studier jeg snakkede med der gjorde den slags.. Trainere er også mere eller mindre afskaffet, jeg har ikke kunne finde nogle der ville taget nogle ind.
Jeg er 31 og uden arbejde. Kan bidrage med gode ideer. Og design at logoer og den slags.
Det er ikke særlig spændende, men der er jo også den mulighed, at du knokler igennem 1-2 år med et ufaglært arbejde (rengøring?) og sparer pengene op. Lige som hvis man vil ud på den store jordomrejse. Eller studere i et land, hvor man selv skal finansiere en del.