Seriøst? Hvad er så pointen for dem?
Tja, hvad er pointen for GooN? Jeg har ikke lavet GooN med det formål at der skrives artikler for backlinks, nej jeg har lavet GooN for at folk kan skrive artikler gratis, og eventuelt linke til noget relevant. GooN har dagligt flere hundrede unikke besøgende, og de springer frem og tilbage mellem artiklerne, og klikker på links i disse artikler.
Hvis folk tror at der bliver klikket mest på adsense-reklamerne på GooN, eller at der er den store indtjening, så tager man fejl - størstedelen af alle kliks er på links i artiklen - nofollow eller dofollow. Jeg har lavet GooN fordi jeg synes det er interessant at skrive om nogle emner - ikke for at lave backlinks, og folk der tror at siden er lavet for at skabe backlinks kunne ikke tage mere fejl.
Jeg tror aldrig at jeg har skrevet at man kan skrive artikler på GooN, for at få backlinks. Jeg har derimod skrevet at man i godkendte artikler kan linke til noget relevant, om folk bruger siden til at lave backlinks med, er jeg sådan set ligeglad med så længe artiklen er god, og giver læseren noget som kan bruges. Nu står jeg ikke selv for godkendelse og afvisning mere, men rigtig, rigtig mange artikler bliver afvist grundet ringe indhold, duplikeret indhold, eller bevidst markedsføring.
Man kan med artikeldatabase.dk få en masse kliks igennem selve artiklen, men ikke få noget SEO-mæssig ud af det - det kan eventuel være en pointe :-)
Selvom jeg ikke vil reklamere med at man kan få backlinks, så vil jeg under ingen omstændigheder benægte at det har effekt, at linke til en relevant hjemmeside - for det har det skam - det har jeg set og oplevet flere gange.
Alle skal være velkommende til at skrive en artikel på goon :)
Med Venlig Hilsen
Morten