Er det muligt at ændre så når vores medarbejdere ringer ud fra deres mobiler så er det vores hovednummer der vises så folk altid ringer til kontoret og aldrig direkte? Ved man kan ved faste numre, men kan man på mobilnumre?
Uden at være teleekspert vil jeg sige nej, gsm nettet og det traditionelle telefonnet er mile vidt fra hinanden i teknologi. Jeg har aldrig stødt på nogen som har kunnet/gjort det på via mobilnettet. Når man har en PBX(Omstillingsbord) som f.eks er bundet op via f.eks ISDN er det PBXen som giver telefonnettet besked på hvilket nr der ringer ud.
En løsning er at du får sat jeres mobilnumre til at ringe ud som hemmelige numre. Enten permanent eller også ved at ved at taste *31*foran det nr du ringer til.
Kommer an på teleudbyder - jeg ved positivt du kan hos Telenor (forudsat dit hovednummer også ligger her). Jeg har ikke kendskab til mulighederne hos de øvrige selskaber...
Ja det kan man godt og både Telenor og TDC kan levere den facilitet. Jeg tror også Telia kan, men er ikke 100% sikker. Så vidt jeg husker kræver det dog alle mobilnumrene og fastnetnummeret ligger under samme aftalenavn og muligvis benytte en bestemt abonnementstype, men det må du lige høre din teleoperatør om. Til gengæld er det supernemt at rette selv, for man kan gøre det via en webselvbetjeningsside, hvor man også kan lave andre ændringer fx. viderestillinger af opkald og aktivering af telefonsvaren. Gør jer selv dog den tjeneste at få en udførlig vejledning i dette selvbetjeningsunivers, for det kan give jer mange nyttige muligheder for at administrere jeres telefoni på en meget nem måde uden at i behøver at risikere sidde i kø for at få fat i kundeservice hver eneste gang den mindste ting skal ændres.