Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor elev eller Trainee

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Thorup's Vinduespolering Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har en kæreste som søger en revisor elev plads eller som trainee. Det er i midt og vestjylland. Hun har en hf og en GS. Så hvis nogen kender en stats autoiseret revisor som måske mangler en må i gerne sige til.

Med venlig hilsen

Marco

Marco Thorup

Thorups Vinduespolering www.thorupsvinduespolering.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal det være en statsautoriseret revisor (i dag hedder det bare godkendte revisorer). Der kan være særdeles store fordele ved at vælge en registreret revisor eller en statsautoriseret revisor i et mindre firma; Fordi hun ganske enkelt kommer rundt om mere og lærer mere end hun typisk vil gøre hos de helt store firmaer.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tranieestillinger er aflønnet gratis - måske hun skulle være obs. på det og er ikke nødvendigvis en adgangsbillet til en senere elevplads.

Jeg ville også vælge en statsautoriseret revisor, hvis jeg ønskede den slags stillinger, da autorisationen giver en del flere rettigheder fremfor registreringen alene.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er dybt uenig, da jeg har prøvet begge dele !!

Hun skal til hver en tid vælge et af de store selskaber som følge af den interne uddannelse ! Og man prøver langt mere efter 1,5 år ved de store firmaer :). Og langt mere kundekontakt.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sexologen:

Mange tranieestillinger er aflønnet gratis - måske hun skulle være obs. på det og er ikke nødvendigvis en adgangsbillet til en senere elevplads.

Jeg ville også vælge en statsautoriseret revisor, hvis jeg ønskede den slags stillinger, da autorisationen giver en del flere rettigheder fremfor registreringen alene.

Hvilke rettigheder er det du tænker på?

Faktum er at der ikke er den store forskel (medmindre du vil arbejde med børsnoterede selskaber) - og det er også derfor de har ændret loven til "Loven om godkendte revisorer". 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg jo arbejdet for flere af de større revisionsfirmaer og betjener i dag en række mindre revisionsfirmaer. De elever der udlæres fra sidstnævnte kan betydeligt mere fordi de ganske enkelt får lov at prøve mere. Det er også et velkendt fænomen at de ledende medarbejdere fra de store firmaer ganske enkelt ikke har lært selv at tage stilling. Fordi de er vant til at være håndlangere for partneren. Men respekt for at der da nok er nogle af de store firmaer som formår at give deres trainees en alsidig uddannelse. Det er desværre ikke hverdagskost. I den situation er jeg enig med Jesper i at der ikke er den store forskel. Man skal også huske på at der ikke er den store forskel på at komme ind i en mindre lokalafdeling hos et af de store firmaer og de mindre firmaer. Det tænker jeg på er de store firmaers store afdelinger.      

Bemærk også at dette ikke er et spørgsmål om hvorvidt man vil være autoriseret eller registreret. Det er noget man (og firmaet) tager stilling til senere. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)