Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i kontakt med Paypal?

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre i denne tråd vil jeg anbefale dig at ringe til dem.

Det er næsten umuligt at få et ordentligt svar via email. Typisk får du et par standard besvarelser inden du kommer igennem til dem og man bruger gerne dagevis på email.

Derfor er jeg begyndt at ringe til dem. 

De svare med det samme og de har altid kunne løse mit problem med det samme mens jeg var i telefonen. Ikke noget med at sende mig videre eller love at ringe tilbage.

Så selvom emails til dem kan være en lidt langhåret oplevelse synes jeg faktisk at de har ret god telefon service for et så stort firma:

https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/webscr?cmd=_contact-phone

Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Thranborg:
Hmmm henvisning til en over 3 år gammel artikel...
Mon ikke meget er ændret siden dengang, og det primært er til det bedre?
Jeg kan ikke mindes at have hørt advarsler mod paypal i lange tider...
Men jeg er helt enig i at man skal holde tungen lige i munden når man skal håndtere indstillinger og administrative tilpasninger på sin konto...

 

Hej Kim

Du har ret indlægget er gammelt og der har ikke været advarsler fra forbrugerombudsmanden siden, men advarslen opretholdes stadig som jeg kan se det.

Dem jeg kender der bruger Paypal har dog heller ikke haft problemer.

Men de såkaldte e-vallets er stemplet so usikker betalingsmetode og Østre landsret har slået fast der ikke er noget at gøre hvis der går noget galt ved køb og salg af ydelser via Paypal derfor er det jo klart forbrugerombudsmanden vil opfordre til at bruge sikre betalingsformer som Visa / mastercard osv da disse kort er stemplet som sikre betalingsformer, hvor bankerne kan reagere hvis noget går galt og ikke som nu hvor bankerne intet kan gøre ved Paypal og Neteller.

 

Simon

 

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, firmaet overholder ikke danske lov ifm. aftaler og betalingsydelser. Firmaets regler er alt for uklare, fx står der flere gange i regelsættet "certain products", "certain services" osv.

Desuden KAN de fastfryse din konto - også uden grund.

Jeg fik selv blokeret min konto derinde, fordi jeg tilbød Paypal på en side, selvom den ikke hørte under deres forbudte produkter. Og selv om der ikke var foretaget salg på siden.

En del af indlægget er fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge virksomheder ud.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilføjelse: Jeg hænger ikke firmaet ud. Det klarer de så ganske fint selv ;)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ppehrson:

Tilføjelse: Jeg hænger ikke firmaet ud. Det klarer de så ganske fint selv ;)

Ja, men kan jo diskutere hvem det er der udstiller sig selv, - men det må blive i en anden tråd :-)

Det er faktisk morsomt der bliver påpeget at Paypal ikke lever op til dansk lovgivning, men ikke noget mere konkret om hvilken lov og paragraf der skulle være overtrådt, samt en begrundelse for hvorfor internationale selskaber skal indordne sig under dansk lovgivning.

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Tilføjelse: Jeg hænger ikke firmaet ud. Det klarer de så ganske fint selv ;)

aha grineren, helt enig :-)

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Det er faktisk morsomt der bliver påpeget at Paypal ikke lever op til dansk lovgivning, men ikke noget mere konkret om hvilken lov og paragraf der skulle være overtrådt, samt en begrundelse for hvorfor internationale selskaber skal indordne sig under dansk lovgivning.
Aftalelov og lov om pengeinstitutvirsomhed. Jeg kender ikke paragrafferne, men jeg ved at de er der (da jeg har fundet dem ifm. en klage til netop dette firma).

Specifikt må de ikke indefryse penge uden en kendelse, og deres regler er alt for fleksible. De kan kort og godt tilpasse reglerne, som det passer dem til den enkelte situation, og det er ikke lovligt (jeg tvivler faktisk på at det er i USA, men firmaet er jo stort og har garanteret dygtige advokater)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Jørgen Olsen:
Det er faktisk morsomt der bliver påpeget at Paypal ikke lever op til dansk lovgivning, men ikke noget mere konkret om hvilken lov og paragraf der skulle være overtrådt, samt en begrundelse for hvorfor internationale selskaber skal indordne sig under dansk lovgivning.
Aftalelov og lov om pengeinstitutvirsomhed. Jeg kender ikke paragrafferne, men jeg ved at de er der (da jeg har fundet dem ifm. en klage til netop dette firma).

Specifikt må de ikke indefryse penge uden en kendelse, og deres regler er alt for fleksible. De kan kort og godt tilpasse reglerne, som det passer dem til den enkelte situation, og det er ikke lovligt (jeg tvivler faktisk på at det er i USA, men firmaet er jo stort og har garanteret dygtige advokater)

Tak for dit svar.

Det ville være mere interessant hvis det ikke var så ukonkret. Hvor står det at det ikke må indefryse pengene, og hvorfor mener du at de bør indordne sig under den danske lovgivning? Hvorfor bør det ikke være dig der som kunde sætter dig ind i den amerikanske lovgivning det amerikanske selskab du har valgt at entrere dig med er indordnet under?

Ovenstående er ikke en kritik af dig, men reel nysgerrighed.

Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der blevet mailet lidt frem og tilbage, og konklusionen må være, at jeg indtil videre kører rundt i en ring, hvor jeg får skabelon svar, som i for sig slet ikke kan bruges i mit tilfælde.

Jeg har fået af vide at mine 10.900 kr er fastfryst på min gamle i 180 dage, og herefter kan de overføres til en anden paypal i samme navn, grundet muligheden for kunder der vil anmode om refundering.

Hmm Fair nok, men 180 dage er ekstremt lang tid at fastfryse folks penge i, i en vel og mærket lukket paypal konto uden adgang.

Men nu kommer det som gang på gang piss** mig af. Jeg er opmærksom på at de skriver "til en anden paypal i samme navn". Der bliver altså på ingen måder taget stilling til min specielle situation, som de faktisk på mail har anbefalet mig at gøre..

Jeg har på fornemmelsen at når jeg har holdt ud i 180 dage, så skriver de bare en ny standard skabelon hvor der står "Den paypal konto du vil overføre til har ikke identisk navn"

Alt indtil videre har vist det samme mønster, jeg fornemmer man dårligt nok læserne mails i kundeservice, men blot skimmer og finder en passende skabelon.

Yderst frustrerende.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes nu det er meget fornuftigt at tilbageholde pengene og se om der er nogen der vil anmode om refundering.

PBS/Nets gør det samme. Da jeg ville ud af min aftale fandt jeg ud af at det var deres politik at fryse mit depositum (stort 50.000) i præcis et halvt år, - for at de kunne sikre sig imod eventuelle krav.

Kan du ikke se at det er meget fornuftigt? Hvad nu hvis du selv som kunde stod med håret i postkassen og de bare havde ladet en person stikke af med pengene?

Og selvfølgelig er det irriterende at få skabelon-svar, - men typisk får man dem som jeg ser det kun når man stiller skabelon-spørgsmål.

Man kan forresten også ringe til Paypal, uden at det koster det vilde.

MHT din fornemmelse om 180 dage, - så har du jo masser af tid til at sikre dig at det ikke sker.

Side 3 ud af 6 (56 indlæg)