Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Her er så mit første jomfrulige indlæg, så håber jeg gør det rigtig

Vi er nogle stykker der vil købe en erhvervs ejendom og derefter starte et firma op i lokalerne.

Mit spørgsmål går så på om det økonomisk er bedst at vi hver især skyder nogle penge i projektet, og køber ejendommen for "egne penge"(penge vi hver især låner) eller skal vi opstarte et APS og købe lokalerne derigennem?

Hvis vi bruger vor "egne penge" så skal vi vel betale skat af de penge vi hiver ud af selskabet, for at afdrage på vores lån, som vi hver især har oprettet for at kunne skyde kapital i købet af ejendommen.

Mvh Mikkel

"Når først koen er baberet er der ingen ged på isen..."

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:13
Velkommen til chatten.

Jeg tror at i skal få fat i en revisor eller en advokat (begge med erfaring indenfor området) til at beregne på det, da der er så mange personlige forudsætninger, der skal medtages i regnestykket at det ikke bare er noget, der kan svares entydigt på.

Hilsen Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:45
Jeg ville helt klart gå efter at købe ejendommen via et ApS af en simpel årsag. Du skriver at I er flere som vil gå sammen. Hvad hvis nu en af jer vil sælge eller I vil have en mere med, så jeres andel ændres. I et I/S påvirker det jer andre skattemæssigt. Dvs. optagelsen af en ny person/medejer er en skattepligtig delafståelse for jer. I et ApS vil en person kunne udtræde eller indtræde via nytegning eller kapitalnedsættelse i selskabet hvorved det ikke påvirker jer andre. 
Herudover er der en række andre forhold som taler for selskab.

I begge situation indskyder I "egne" lånte penge. Laver I et ApS videreudlåner I bare pengene til selskabet og får dermed en renteindtægt som udligner den renteudgift I hver især har overfor jeres långivere 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)