Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør I med småsager?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg vil gerne lige lave en lille ”brugerundersøgelse” herinde.

Vores firma har ud over gratis inkasso også det sidste år arbejdet med at føre retssager indenfor småsagsprocessen (krav om 50.000 kr. og ned, hvor modparten ikke VIL betale af en eller anden grund).

Vi har haft rigtig stor succes med det, og selv om man som virksomhed ganske rigtigt KAN føre sine småsager selv, tager det normalt uforholdsmæssigt meget tid. Desuden hænger kvalitet og erfaring jo som oftest sammen også på det her område. På den ene side koster en advokat normalt for meget til at han er værd at involvere i så lille en sag, men på den anden side kan det også være rigtig mange penge bare at opgive over en eller anden mere eller mindre ubegrundet indsigelse.

Det vi gerne vil vide lidt om er så hvad I gør med jeres småsager? Det er vores erfaring, at langt de fleste virksomheder af og til har den her slags konflikter (nogle endda løbende), og det kunne derfor være rigtig interessant at høre, hvordan i håndterer det. 

Vi ser frem til at læse jeres svar, og på forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 18:17

Vi står indimellem med denne problematik - netop at kunderne ikke kan/vil betale og indtil nu er vi sluppet billigt efter trusler med inkasso etc. og har fået vores penge.

Vi har også forsøgsvis prøvet med egeninkasso gennem fogedretten, men som du selv skriver så er det ikke altid så ligetil som det virker og det tager også meget tid.

Så en mellemløsning med en juridisk kyndig person uden at advokathonoraet følger med lyder tiltalende.

Men en anden ting - er grænsen ikke hævet fra de 50.000 til 100.000,00????

Hvis I mener at kunne præsentere en fornuftig løsning, så har det da vores interesse...

Mvh, Jacob

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 18:43

Hej Jacob,

Tak for dit svar. Vedr. grænsen så er svaret både ja og nej. Grænsen for betalingspåkrav er hævet til 100.000 kr., så når det handler om enkle inkassosager har du ret. Småsager er dog de sager der ikke er sådan lige til. Sager hvor skyldner gør indsigelser og siger "jeg vil ikke betale fordi x". De sager skal behandles som en retssag, og for de småsager er grænsen fortsat 50.000 kr. 

Vi laver den udenretlige inkasso gratis som du kan læse om på www.hornskovvindberg.dk, mens småsagerne koster et mindre salær.

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:30

Hej.

For mit vedkommende sætter jeg advokaten på, uanset beløbstørrelse -det er ene og alene en principsag, som ofte koster mere at køre, end der kommer ind.

Hvad tager I for at køre en sådan sag? det er sikkert ikke sidste gang jeg har mødt det...

Mvh Jannie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:36

HornskovVindberg Inkasso:
Sager hvor skyldner gør indsigelser og siger "jeg vil ikke betale fordi x". De sager skal behandles som en retssag, og for de småsager er grænsen fortsat 50.000 kr. 

Hvad så hvis de f.eks. først protesterer efter modtagelse af et betalingspåkrav på over 50t?

Tilmeldt 28. Dec 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:37

Start med at have et nummer der virker at ringe til, i er for useriøse... Ufattelig dårlig service!!

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Skrevet kl. 09:57

Telefonen er som udgangspunkt åben mellem klokken 10 og 15, men idet vi er et lille firma og bruger utrolig meget tid i retten for klienter, er det ikke altid fysisk muligt at tage telefonen. Det beklager vi naturligvis, men sagsoprettelse osv. foregår generelt via hjemmesiden og pr. e-mail, så telefonen benyttes næsten udelukkende af skyldnere der ikke kan eller ikke vil betale.

Hvis der anlægges et betalingspåkrav på mere end 50.000 kr., og skyldner kommer med indsigelser efter at denne har modtaget betalingspåkravet, vil det være nødvendigt at involvere en advokat som reglerne er lige nu. Jeg har dog endnu ikke været ude for den situation, idet indsigelserne normalt fremsættes længe inden betalingspåkravet bliver indgivet. Hvis vi må opgive at få dine penge hjem af den årsag, koster vores hjælp naturligvis heller ikke yderligere.

Jeg er helt enig i princippet om altid at forfølge sine krav. Hvis man blot lader en skyldner "slippe" vil vedkommende blot fortsætte med at snyde andre, og det sender samtidig et signal om at andre godt kan snyde en. Vi tager et beløb afhængigt af sagens størrelse. Du kan læse dem her: priser på småsager. Pristerne ligger mellem 1.500 - 6.500 kr. afhængigt af sagens størrelse. Dette inkluderer udarbejdelse af alle skrifter i sagen, samt afholdelse af nødvendige forberedende møder og afholdelse af hovedforhandling.

Jeg vil gerne takke alle for deres gode inputs indtil videre, og jeg ser meget frem til at læse flere kommentarer og høre hvad flere gør med deres småsager :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47170
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:44

Telefonen er som udgangspunkt åben mellem klokken 10 og 15
Jeg synes i svarer fint og seriøst HornskovVindberg - og jeg kender mange små virksomheder der ikke altid kan tage telefonen hele dagen. 

Vi søger skam også at være tilgængelige, men er der møder, så ryger man til en telefonsvarer, og selv uden at sige noget, vil man blive ringet op på det nummer man har ringet fra

Jeg tror netop herinde med mange mindre virksomheder og iværksættere, at vi må ha respekt for, at telefonen hos en advokat eller revisor eller mange andre - ikke altid vil blive personligt besvaret ved hvert kald. Så længe man får tilbagekald, kan jeg fint leve med, at der ikke sidder 2 fuldtids sekretærer klar til at tage telefonen.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Telefonen er som udgangspunkt åben mellem klokken 10 og 15
Jeg synes i svarer fint og seriøst HornskovVindberg - og jeg kender mange små virksomheder der ikke altid kan tage telefonen hele dagen. 

Vi søger skam også at være tilgængelige, men er der møder, så ryger man til en telefonsvarer, og selv uden at sige noget, vil man blive ringet op på det nummer man har ringet fra

Jeg tror netop herinde med mange mindre virksomheder og iværksættere, at vi må ha respekt for, at telefonen hos en advokat eller revisor eller mange andre - ikke altid vil blive personligt besvaret ved hvert kald. Så længe man får tilbagekald, kan jeg fint leve med, at der ikke sidder 2 fuldtids sekretærer klar til at tage telefonen.

vh

I det her tilfælde foretrækker jeg personligt nu også den billige sagsbehandling fremfor en en ansat sekretær, der også skal betales!

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:50

Jeg har selv kørt en sag via småsagsprocessen, og det helt uden advokater eller jurister mm. Formålet med småsagsprocessen er netop at man selv skal køre sagen uden assistance, og forløbet er derfor bygget op således af dommeren kan og skal vejlede sagens parter igennem hele forløbet. Og tidsmæssigt synes jeg ikke det var en belastning at håndtere det selv. Så jeg kan anbefale at man selv håndterer en småsag, for det er jo egentlig formålet med det.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)