Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ullum, alles ist vorbei, alles ist vorbei

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Husker du EM i 1992 hvor vi af hele vore lungers fulde kraft skreg "Deutschland, Deutschland, alles is vorbei, alles ist vorbei"? Det var stort, det var vildt, det var tyskerne i støvet ;-)

Nu fristes jeg til at synge samme tekst, men istedet for "Deutschland", må det blive "Arne Ullum" - redaktøren på BT - jeg synes da det var grineren at se ham blive stegt i TV2 Nyhederne forleden aften i de sene nyheder, hvor han jo direkte blev taget med bukserne ned og klappet bagi i den bare mås på baggrund af lige rigelig tilsmudning af Morten Messersmith.

Nu har Ekstra Bladet og BT i årevis sluppet afsted med alverdens artikler hvor de simpelthen er for grove - så det er fedt at TV2 lige kunne tage Ullum ind til forhør og så få ham til at fremstå som en utroværdig redaktør - løgner vil jeg nok ikke kalde det - men det var tæt på, i den forstand at Morten blev beskyldt for at synge en Nazistisk sang, som slet ikke var en nazistisk sang, men - som bekendt - tysk nationalsang.

Det kan godt være at Morten var stjernefuld og han lavede nogle fjollede ting - og det har han heller ikke lagt skjul på - men der skal også være en grænse for hvor meget tilsmudsning vi skal finde os i.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 14:27
Men var det ikke, netop det vers som netop blev brugt af nazisterne???

Og var det ikke at Heile, bare uden lyd?

Og om det så bare var den tyske nationalsang, sat sammen med at Heile................er vist mere end rigeligt for mig.

I det hele taget er det mere end rigeligt at et medlem af DF synger den tyske nationalsang...........

Øv for den da

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:48
Nu så jeg heller ikke den pågældende udsendelse, men må give Anne ret i at det at synge den tyske nationalsang samtidig med at man Heiler er tilpas god en historie til at den bør bringes videre til de potentielle vælgere.

Jeg mener bestemt ikke BT har udspillet deres rolle. Omend jeg ikke er til formiddagsaviser synes jeg BT har positioneret sig som en institution indenfor dybdeborende journalistik. Tænk blot på de to journalister der vandt journalistprisen for deres afdækning af Brixtoftes ulovligheder i Farum. Jeg synes de ved dygtigt arbejde har opnået at blive det Ekstrabladet så gerne ville - at være en af danmarks betydende vagthunde.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:59
Når man er medlem af et parti, hvor så mange medlemmer er dømt for rasisme, og hvor der er gentagen berettiget kritik af partiets fremmedhad, så er det satme ikke smart at stille sig op og heile og synge (nu forbudte) tyske nationalsange. Det kan godt være DF påstår de ikke er nazister, men de beandler anderledes tænkende præcist ligeså nedlandende og fordomsfulgt som nazisterne gjorde.

Morten ligger som han selv har redt. Han har opført sig som en idiot i al offentlighed, og det har nu smadret hans politiske og måske erhvervsmæssige karriere.

Morten er færdig, det er BT ikke. Jeg er ikke BT-læser, men jeg er 110% sikker på at denne sag på ingen måde skræmmer BT-læserne væk. Tværtimod. Og chefredaktøren, han har stadig sit job. Hvem er det lige der står med den lange ende her - Morten eller BT?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:37
Dato: 04-05-2007 18:58:49 Forfatter: Mikkel deMib
Når man er medlem af et parti, hvor så mange medlemmer er dømt for rasisme, og hvor der er gentagen berettiget kritik af partiets fremmedhad, så er det satme ikke smart at stille sig op og heile og synge (nu forbudte) tyske nationalsange. Det kan godt være DF påstår de ikke er nazister, men de beandler anderledes tænkende præcist ligeså nedlandende og fordomsfulgt som nazisterne gjorde.

Mig bekendt er "Das lied der deutschen" da ikke forbudt, og forsat Tysklands nationalmelodi, at man så har udeladt et par vers pga af et par hændelser i årene 1933-1945, gør vel ikke manden til Nazi ...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:54
...gør vel ikke manden til Nazi ...

Ingen her siger han er Nazi, mig bekendt heller ikke BT. Det er ikke det der er spørgsmålet. Spørgsmålet er om han har heilet, syngende en tysk sang og dermed udvist så manglende fingerspitzgefuhl at at han ikke har en fremtid i DF (og dermed ikke særligt mange andre partier). Samt hvorvidt det er relevant for vælgerne at blive oplyst om dette. Hvilket jeg bestemt mener det er.

Morten har lært på den hårde måde at i den forkerte situation kan selv en tilsyneladende lille ting få alvorlige konsekvenser.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 02:12
Dato: 04-05-2007 21:53:42 Forfatter: Jesper Jørgensen
...gør vel ikke manden til Nazi ...

Ingen her siger han er Nazi, mig bekendt heller ikke BT. Det er ikke det der er spørgsmålet. Spørgsmålet er om han har heilet, syngende en tysk sang og dermed udvist så manglende fingerspitzgefuhl at at han ikke har en fremtid i DF (og dermed ikke særligt mange andre partier). Samt hvorvidt det er relevant for vælgerne at blive oplyst om dette. Hvilket jeg bestemt mener det er.

Morten har lært på den hårde måde at i den forkerte situation kan selv en tilsyneladende lille ting få alvorlige konsekvenser.

Naturligvis er det en sag for vælgerne hvorvidt han har heilet eller ej. problemmet i alt det her er følgende:

1. BT påstår at han har sunget "Deutchland, Deutchland uber alles" samt at den er forbudt (hvilket osse påstås her i foraet) Faktum er tilsyneladende at ingen ved hvad han har sunget udover noget tysk, samt at det ikke er forbudt at synge pågældende sang

2. Morten har heilet, men ingen har set det...

Når man hænger folk ud på den måde, så bør argumentationen være rimeligt skudsikker, Det er den på ingen måde, tværtimod, det er et yderst tvivlsomt og tyndt grundlag.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 02:19
det kan godt være at jeg har hørt syner i den sidste uge

I følge de vidner der har set og hørt ham, har han heilet uden lyd og sunget det vers der blev brugt af nazister.....

Det er de andre ting der er trukket tilbage........... Altså lyden på Heilet og andre nazistsange

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 02:34
Dato: 05-05-2007 02:19:01 Forfatter: Anne Fogel
det kan godt være at jeg har hørt syner i den sidste uge

I følge de vidner der har set og hørt ham, har han heilet uden lyd og sunget det vers der blev brugt af nazister.....

Det er de andre ting der er trukket tilbage........... Altså lyden på Heilet og andre nazistsange

Lad mig lige slå fast, Jeg syntes absolut det er dumt af en offentligt kendt person at drikke sig så stiv så han ikke aner hvad han foretager sig! jeg forsvarer derfor ikke personen Morten Messerschmidt eller det parti han var medlem af , det jeg sætter spørgsmål ved er om man kan på så et tyndt grundlag tillade sig at hænge folk ud på forsiden

Der er , såvidt jeg har researchet mig frem til, en person der har set ham heile (uden lyd)og det et sted hvor der var propfyldt med mennesker, heriblandt en masse fra se og hør , iøvrigt skulle Morten osse have sunget "Rule Brittania" og andre landes nationalmelodier i den forbindelse

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:25
Det er det gode ved Dansk Folkeparti, partiet et fyldt med landsbytosser. Der går ikke en uge uden at Søren Krarup, Mogens Camre eller en af de andre sinker viser deres sande ansigter. Det betyder at man trods alt skal være rimelig ude af balance og temmelig mentalt indskrænket for at stemme på de tumper. Folk der fortæller mig at de stemmer på dem, er folk jeg ganske enkelt ikke kunne finde på at bruge 2 min på nogensinde og det uanset hvor meget forretning de kunne give mig...

Dbh Martin

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)