Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

plakatmafiaen

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til prisen tror jeg bestemt ikke den vil blive laver med andre ordninger end den nuværende. Kommunerne tager til sammenligning, som nævnt, mellem 25 og 75 kroner PR STK. de skal nedpille for partierne og det påstår de er kostprisen. Faktisk er jeg overbevist om at de fleste andre løsninger end den vi har i dag hurtigt ville blive dyrere.

Hvis det f.eks. blev rent anarkistisk ville spildet blive langt større, grundet mere overklæbning, og da hver plakat hurtigt koster 10 kr. pr. stk. skal der ikke så mange overklæbninger til før regnestykket kolapser - selv hvis opsætningen er gratis (gør det selv). Og effekten er nu engang ikke stor, hvis plakaten kun hænger uberørt i nogle timer.
 
Jeg synes der er mange andre monopoler (og de-facto monopoler) der er vigtigere at se på: Teleområdet, PostDanmark, indkøbscentre, software mv.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Det behøves jo ikke blive anarkistisk blot fordi der kommer flere - eller blot andre - udbydere med nye tilbud på markedet. Det utrolige ved de fleste markeder er at de gennem udbud og efterspørgsel selvregulerer sig og finder deres naturlige antal af udbydere - ved plakatophænging i f.eks. København tror jeg godt der kunne være plads til 2-3 udbydere.
 
Som det er nu er der kun 1 udbyder der tilsyneladende ikke betaler skat - jeg ville såmænd være fint glad hvis der var 1, 2 eller 3 andre udbydere som i det mindste betalte skat. Lige nu får de jo deres reklamemedie foræret gratis
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du er meget naiv der, Thor. Jeg tror ikke du kan have 2-3 konkurrerende grupper på et "anarkistisk" (automomt eller ureguleret, om du vil) marked som dette. Det vil uværligt ende med krig og i sidste ende det vi har i dag - en vinder og 2-3 tabere. Alternativet er en "grupperet mafia", som det også er set i store storbyer med en opdeling af markederne, og så har vi jo det samme som nu - flere monopoler i hvert sit område. Resultatet er det samme.

I modsætning til erhversvlivet opererer disse plakatfirmaer jo netop ikke under loven. Erhvervslivet er hårdt reguleret af alverdens love - og det er også meget godt et langt stykke af vejen. Hvis der ingen love var overhovedet for erhvervsdrift tror jeg også hurtigt vi ville ende med nogle ret modbydelige tilstande. Det kunne man jo så argumentere for, at vi har på plakatmarkedet. Men som sagt, synes jeg alt i alt, at det fungerer meget godt ... og her var det måske på sin plads at citere en gammel spidskandidat for det hedgangne VS (frit fra hukommelsen): "Et oplyst diktatur KAN være bedre end et uoplyst demokrati" - der i omskrevet forstand med relation til dette kunne blive til: Et uretfærdigt system kan godt være mere retfærdigt end et retfærdigt :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/13/2005 5:08:56 PM Forfatter: Mikkel deMib
Med hensyn til prisen tror jeg bestemt ikke den vil blive laver med andre ordninger end den nuværende. Kommunerne tager til sammenligning, som nævnt, mellem 25 og 75 kroner PR STK. de skal nedpille for partierne og det påstår de er kostprisen. Faktisk er jeg overbevist om at de fleste andre løsninger end den vi har i dag hurtigt ville blive dyrere.
 
 
Og hvad så? Det er jo ikke lovligt! Sort arbejde er også billigere men efter min mening HELT uacceptabel!
 
Selvfølgelig vil andre ordninger bliver dyrere! Men hellere betale ekstra også vide, at det er lovligt!!!
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

> Selvfølgelig vil andre ordninger bliver dyrere! Men hellere betale ekstra også vide, at det er lovligt!!!

Hvis det handler om at stoppe sort arbejde i kulturbranchen er det et åndssvagt sted at starte. Det er bagateller det handler om i plakatomsætning set i sammenligning med mange andre områder, men det er en helt anden og MEGET lang snak. Don''t get me started ... Jeg kender den branche særdeles godt, efter 15 år som professionel (levde af det) og jeg ved også lige præcis hvem der udnytter og skummer fløden mest på alle de sorte penge - de store multinationale selskaber! Dertil kommer så en god portion direkte socialbedrageri - igen både foranlediget og med fortjeneste til de største multinationale selskaber. Hvis folk bare vidste hvor voldsomt dette faktisk er ... Jeg vil gætte på at det er mindst 10 gange så omfangsrigt som hele den samlede danske pizzabranche. problemet er, at branchen er indspist og sammenlukket som en Kinesisk triade. Ingen tør stå frem, og stå ved de kontrakter der eksisterer og de aftaler der gennemføres. Jeg kender kontrakterne og bl.a. forhandlet sådanne på vegne af et af de store selskaber - så jeg VED hvad der står, og jeg VED hvad der bliver sagt på møderne med kunstnerne. I filmbranchen kalder man dem "trainees". I teaterbranchen har man lignende "ulønnede" slaver. Tror du den gik på et pizzaria? Prøv at tjek enhver større rockfestival backstage - hvor mange er på arbejdet, og hvor mange hæver samtidig dagpenge eller bistand?
 
Så, hvis det handler om at stoppe sort økonomi er plakatopsætning en helt ubetydelig dråbe i havet af sorte kulturkroner.
 
Og for at gøre det hele endnu morsommer skal i lige have denne her ...
En af mine gamle venner spillede i et band for år tilbage, som bl.a. underholdte meget ved firmafester, receptioner osv. De skulle en aften spille til en fest host Told&Skat og fik (naturligvis) deres honorar udbetalt sort! Ja, SORT! Det hed sig at det blev udbetalt fra "kaffekassen" - så det må vel være OK ...
 
Anyway, hvis sort arbejde i kulturbranchen skal afskaffes kunne T&S måske starte med at hyre "hvide" musikere :)
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvem skal man kontakte hvis man vil have hængt plakater op. Det gør plakatmafiaen måske os? Altså jeg tænker f.eks. landsdækkende reklame opsætning.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
du kan prøve Clear Channel, som har ca. halvdelen af busskurene og busreklamerne i Danmark
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/3/2006 2:03:59 PM Forfatter: Jimbo Hvem skal man kontakte hvis man vil have hængt plakater op. Det gør plakatmafiaen måske os? Altså jeg tænker f.eks. landsdækkende reklame opsætning.

Ja, det er jo faktisk det, man betaler en 10''er for.
Hvis man vil i kontakt med mafiaen, så kører han ind imellem rundt i byen på en Christiania-cykel og hænger plakater op
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 3/3/2006 3:02:25 PM Forfatter: Briian du kan prøve Clear Channel, som har ca. halvdelen af busskurene og busreklamerne i Danmark

Eller Afa JC Decuaux, som blandt andet har dem i København.

Tilmeldt 17. May 05
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
København er Danmarks svar på Sicilien. En eventuelt film kunne hedder: ''Godfather in Denmark - also called: plakatmafien'', ærgeligt at Marlon Brandon er gået bort, han ville ellers have været perfekt til rollen som overhovedet af deres ''familie''
Side 3 ud af 4 (35 indlæg)