Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til projektopgave emne: Facebook

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

I denne uge har jeg projekt opgave og har emnet overemnet opmærksomhed, og underemnet "Facebook"

Her er der lidt spørgsmål, i meget gerne må svare på, hvis i kan! ;)

Hvordan får man en facebook brugers opmærksomhed?

Hvad skal man tænke mest på når man skal markedsføre sig igennem de sociale medier?

Hvad er en facebook bruger opmærksom på?

Hvordan skal man håndtere en facebook brugers opmærksomhed?

Hvordan skaber man opmærksomhed via facebook i fremtiden?

Hvilke firma type markedsføre sig via de sociale medier som FB

Kan man kategorisere facebook “kunden”
Fra Rødding
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg synes selv, det der fungerer rigtig godt er de såkaldte sponsorerede links som de der "Mathias Loft synes godt om dette" under en annonce.

Men ellers er klassikeren vel en konkurrence. Man skal dog være opmærksom på, at det jf. facebooks regler ikke er tilladt at lave konkurrencer, der anvender facebooks egne applikationer. Fx. må man ikke holde en konkurrence ved at folk skal tagge sig på et foto, uploade et billede på væggen eller lignende.

Når man markedsfører sig igennem de sociale medier skal man huske, at man er synlig  - og derfor også skal VÆRE synlig. Så når der er sure kunder, der brokker sig offentligt på facebooksidens væg eller lignende skal man håndtere dette - og jeg tror, det er en god idé, man laver sin egen politik for, hvordan man vil reagere på sådanne opslag. 

Nogle sletter disse opslag (dét tror jeg så ikke på er en god idé) mens andre gør alt, hvad de kan for at sende det signal, at man som firma har gjort alt, hvad der stod i ens magt for at hjælpe den utilfredse kunde. Med andre ord skal man få kritikeren til at fremstå som et regulært brokkehoved, andre bare vil ryste på hovedet af. Men man må selvfølgelig ikke lyve eller kaste med sten.

Hvad en facebookbruger er opmærksom på? 

1. "Vil jeg identificeres med dette? Er det smart eller taberagtigt at "like" denne side?"

2. "Hvad er der i det for mig?"

Når brugeren først har foden indenfor skal de blive der - så der skal jævnligt være nyt og interessant indhold - men heller ikke så ofte, at brugeren føler sig spammet. Et opslag hver uge hvis det er relevant og interessant indhold tror jeg er max. Mange følger jo en hær af sider. 

At skabe opmærksomhed i fremtiden tror jeg er at være nyskabende. At finde på noget sjovt, nyttigt eller hyggeligt som ikke er set før. Der er rigtig mange om budet idag og der kommer med garanti endnu flere.

Jeg synes, det er alle typer firmaer, der markedsfører sig på facebook. Også de små niche-prægede. De har ofte ikke så mange likes, men til gengæld er mange af dem gode til at finde på noget sjovt, der skaber opmærksomhed omkring dem.

Phew - det blev langt! Men god arbejdslyst:-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)