hej er der nogen der kan fortælle mig hvad der er en rimelig omkostning for 4 søgeord på google fuld skrald i måneder de fire søge ord er trægulv trægulve bordplader gulvafslibning |
|
Forstår spørgsmålet sådan : Lyder det realistisk at skulle spendere f.eks 3.000, 10.000, 50.000, 100.000, 300.000 eller hvad, om måneden, for at ligge #1 i DK-området? ["fuldt skrald"] Altså gennem et bureau, vel. Søgeordene er næppe i et leje som f.eks et søgeord som "RAM" - så hvad er jeres erfaringer med outsourcede kampagner udgiftsmæssigt? |
Til JJ Gå selv ind på www.adwords.com og lav dig en kampagne, så har du selv hånd i hanke med udgifterne. Hvad mener du med fuld skrald? mvh. ERik |
Hej Jan. Det er normalt en dårlig ide, at køre på de 3 øverste pladser. Du kommer normalt til at betale alt for meget samtidig med, at der er større sansynlighed for, at de, der klikker, ikke køber. Mvh, Christian |
|
|
|
|
Hej Konrad Du har fat i det helt rigtige her. SEO og SEM branchen er fyldt med påstande, hvoraf kun en meget lille del kan finde anvendelse på alle. Jeg administrerer AdWords kampagner for kunder af alle slags - til sammen bruger de ca. 3,9 millioner kroner om året på klik. Det giver et vist nuanceret billede af markedet. Jeg har endnu ikke oplevet, at de helt samme "læresætninger" kunne finde anvendelse på to kunder. For nogle vil det så absolut være mest formålstjenligt at ligge i toppen - for andre vil det være for dyrt. Men i langt, langt hovedparten af tilfældene er der god forretning i at ligge i top, og køres der en superoptimeret kampagne, er der pladser i toppen uden at betale alt for meget (på de fleste områder). Markeder og kunder er individuelle, og det er farligt at læne sig op ad, hvad der er "normalt" og "for meget". Hver AdWords kampagne er et individuelt slag, hvor der skal testes, måles, analyseres og justeres - mange gange. Men sådan er det meste jo i virkeligheden. Og nu vil jeg ud og nyde solen! |