Hej Jeg er revisor for en virksomhed, som udlejer spilleautomater. Udover udlejning af spilleautomater, har virksomheden også to udlejningsejendomme, hvoraf ingen af dem er momsregistreret. Jf. Momslovens §13 stk. 1 nr. 12 er min kunde fritaget for moms, hvorimod de til gengæld skal betale lønsumsafgift. Mit problem består i at jeg fastholder at min kunde ikke har momsfradrag for noget som helst. Min kunde fastholder derimod at de har momsfradrag for omkostninger til eksempelvis telefon, advokat revisor mv. De mener det eneste der ikke er momsfradrag for er vedligeholdelsen af spilleautomaterne. Det mener kunden at have læst et sted i en lov. Jeg har læst den ene bog efter den anden omkring afgørelser af momssager og søgt igennem internettet flere gange, men kan ikke finde noget som helst, som bakker min kunde op i deres holdning. Jeg har fundet dette nyhedsbrev skrevet af SKAT: http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=91668&vId=0 Jeg mener helt klart at der et eller andet sted positivt burde være skrevet at reglerne er helt specielle for automatudlejningsvirksomheder hvis min kunde skulle have ret. Jeg håber nogen har erfaring indenfor dette område og kan give mig et klart svar omkring hvem der har ret. På forhånd tak for hjælpen. |
Momsfradrag i spilleautomatudlejningsvirksomhed
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)