Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges vedr. advarsel til medarbejder

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en medarbejder som er udeblevet fra sit arbejde.

Sidst personen var på arbejde var den 7/1 og siden har vi ikke hørt fra personen og personen har ikke besvaret sin telefon eller sms'er.

Der er sendt en advarsel til personen pr. anbefalet brev som Post Danmark har forsøgt at levere igår men der var ingen på adressen.

Nogle der ved hvad vores rettigheder er nu hvis vi ikke opnår kontakt til personen? Hvor lang tid må der gå før vi må sende en fyreseddel til personen? Hvad med udstyr (pc, nøgler mv.) som personen er i besiddelse af - må vi trække i personens løn for erstatning af hardware og omkodning af låse?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 13:34

Du har også sendt brevet som alm post.

Du har jo nok bedt om en tro og love erklæring i det anbefalet brev.

Fandt dette link på google

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:40

Du kan så vidt jeg ved bortvise din medarbejder ud fra en fastsat frist, hvis du vel og mærke har en sådan. Det plejer normalt at fremgår af medarbejderhåndbogen. Ellers er det bedst at spørge en advokat med erfaring med arbejdsret/personalejura.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Vejen
Tilmeldt 26. Nov 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 13:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Var han i besiddelse af meget dyr hardware fra jeres firma? Mistænker i ham for at lave et forsvindingsnummer for at beholde/sælge hardwaren? 

...ellers ville jeg da være bekymret for personen. 

Find de bedste apps her!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis personen er udeblevet fra arbejde skal I da ikke levere en advarsel. Så er han sådan set jo selv fratrådt

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:45

Det er højst sandsynligt ikke tilfældet, men der er jo altid en risiko for at vedkommende er kommet alvorligt til skade og derfor ikke har mulighed for at kontakte jer.

Jeg prøvede det selv for omkring 8 år siden. Jeg var på vej på arbejde og blev kørt ned af en bilist. Jeg blev indlagt på sygehus med stærke smerter i 3 dage og var konstant på smertestillende. Da jeg blev udskrevet fra sygehuset, kontaktede jeg min arbejdsplads. Det endte med at jeg mistede mit arbejde kort tid efter...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

Summerbird:
Hvad med udstyr (pc, nøgler mv.) som personen er i besiddelse af - må vi trække i personens løn for erstatning af hardware og omkodning af låse?

I må aldrig trække i optjent eller tilbageholde løn. Eventuelle krav skal der laves søgsmål på efterfølgende

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:04

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Summerbird:
Hvad med udstyr (pc, nøgler mv.) som personen er i besiddelse af - må vi trække i personens løn for erstatning af hardware og omkodning af låse?

I må aldrig trække i optjent eller tilbageholde løn. Eventuelle krav skal der laves søgsmål på efterfølgende

Det kan godt være at man ikke må. Men det gør mange.

1. Hvis han ikke er fagforening så gør han nok ikke så meget anden end at leverer tilbage.

2. Hvis han er i fagforening tager man en snak med dem og skriver at han har jeres udstyr og det vil i have leveret retur og man vil gerne afhente det på deres adresse. (Har selv prøvet det med en medarbejder fik aldrig mine ting medarbejder fik aldrig sine penge og fagforening gjorde ikke mere. Fordi jeg kunne bevise at han havde fået det udleveret. Og dermed ikke talt sandt i fagforeningen).

Havde ikke lige set at han bare ikke var kommet. Havde læst det som han havde meldt syg. Enig med at han selv er fratrådt. Hvad sker der når man ringer til ham går den direkte på tlf. svarer og er det et taletidskort eller abb.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:03

Brevet er kun sendt som anbefalet brev. Skal det også sendes som almindeligt brev?

Nej, vi har ikke bedt om en tro- og loveerklæring, da vi ikke er ude efter om personen reelt har været syg. Vi har brug for at vide om personen har tænkt sig at genoptage sit arbejde. Der er derfor lavet en advarsel omkring at personen er udeblevet fra arbejde uden at give meddelelse herom

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12

Summerbird:
Vi har brug for at vide om personen har tænkt sig at genoptage sit arbejde

Øøh, har I virkelig lyst til at beholde en medarbejder, der bare bliver væk?! Denne må have virkelige unikke evner...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)