Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken PDA / GPS skal jeg vælge?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
  Nu har jeg fået nok af krak-kort og udprint fra Route66 - nu må jeg simpelthen eje en eller anden form for PDA med GPS! Jeg har ellers principielt været modstander af at pakke min bil med sådanne devices, men nu må jeg overgive mig.
 
  Men hvad skal jeg så vælge? Jeg har ikke tænkt mig at smide en formue efter det - så det skal ikke være det mest avancerede og fancy mærke.
 
 Selve enheden må ikke sidde fastmonteret i bilen. Det er ok med en holder, men enheder skal kunne tages ud så den ikke frister langfingrede personer.
 
 Den skal være relativt lille i størrelse - helst sådan at den kan være i en taske sammen med den bærbare.
 
  Jeg har selv tidligere stiftet bekendtskab med en HP DPA som havde alt muligt så som wireless, kamera, infrarød styring af stereo,tv m.m. Den var ret lækker - jeg havde dog intet at bruge kameraet til, men den infrarøde styring var faktisk ret god og wireless var super. Den var dog ikke udstyret med GPS, men sådan en antenne kan man vel købe løst og slutte til sådan en fætter? Så kan man vel også blot lade GPS-antennen blive siddende i bilen når man tager PDA''en med sig.
 
  Men findes der PDA''er som også har indbygget GPS? Virker de også når bilen har athermiske ruder (kører i en Renault Touring og den har ruder som indeholder bly for at isolere)?
 
  Er der nogen steder hvor der pt. er nogle gode tilbud på en komplet pakke (PDA, GPS-antenne og kort-softwaren) som I kan anbefale?
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Den model har vist indbygget telefon, så vidt jeg husker, så du kan også gå på nettet med den via GPRS. Godt nok skriver de flinke Bilka folk at der er præinstalleret skandinavisk kort, men 256MB er altså kun nok til et (acceptabelt) DK kort. Så skal du et smut til Sydeuropa til sommer, kommer du ikke langt uden minimum et 1GB SD-flashkort.
 
Men 6000 kr. er jo ikke så galt i forhold til så mange andre løsninger (eks. TomTom GO 700). For med HP''en får du jo en PDA og mobiltelefon som bonus
 
mvh Carsten
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Skal det være en PDA-løsning ?
 
Jeg har tidligere kørt med fastmonteret Blaupunkt navigation men har i min nye bil valgt en Tom Tom One
Den virker til at fungere ligeså godt som min Blaupunkt og kan flyttes over i en lejebil e.l.
 
Jeg har også prøvet at bruge PDA men vil langt hellere køre med denne løsning. Her er antennen jo også integreret.
 
Mvh
 
Claus Holm
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg vil meget gerne have at det er en PDA-løsning, så jeg også kan bruge den til nogle andre ting - så som kalender. Jeg har i et stykke tid gået og kigget på en PDA som kalender m.m., men nu hvor jeg er blevet træt af de traditionelle kort, så blev det jo endnu mere relevant.

  Jeg vil syntes det er lidt overkill at købe en decideret GPS, hvis jeg også skal ud og have en PDA i alle tilfælde .
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/12/2005 2:52:25 PM Forfatter: Jesper Norbøll

 Jeg vil syntes det er lidt overkill at købe en decideret GPS, hvis jeg også skal ud og have en PDA i alle tilfælde .

 
Enig
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

  Den i Bilka har i deres katalog kender jeg en som har - og han er ikke glad for den. Han kører i en Citroen, som også har athermiske ruder, og GPSen virker ikke med mindre han holder enheden helt op til bakspejlet (der er tilsyneladdende netop lavet et "tomt" felt til GPS, Brobizz m.m.).

 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.k
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper
 
Vi købte en IQue 3600 /producent Garmin gennem www.fairpoint.dk  for knap 4000,-
 
En gps i dag er ikke bare en vejviser og dem der løser alt det andet pda /diverse features bedst er efter min mening garmin, der har været et lille problem med deres software men du få god service gennem fairpoint så det er ikke noget problem.
 
Vi har ikke benyttet os af det. men du har mulighed for at lægge en database på din kunder ind som waypoints i gps''en.( det vil sige at du kan køre efter dem)
 
mvh michael
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Køb en tlf. med kalender mm. og køb en Garmin eller TomTom. Du bliver træt af en totalløsning, der er lige uanvendelig til alle formål.

Dbh Martin
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også prisbillige alternativer som f.eks. Acer N30/N35 der kan fåes til omkring 2400 - det er en PDA med Microsoft OS og indbygget internt GPS, til gengæld har den ikke WiFi eller GPRS. Hvis du alligevel også skal have en PDA til generelt brug er det nok bedre at du satser på en HP eller lignende, og siden du har athermiske ruder (hvad gør de godt for egentlig?) var det måske en idé netop at kigge efter en ekstern antenne eller i det mindste en Bluetooth GPS enhed så GPS antennen og PDA enheden kan være fysisk separerede.

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)