Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer - negative sider?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sabro
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Vi er to gutter der er ved at starte en virksomhed op, og ønsker derfor at få et CVR nummer. Vi er begge helt grønne på iværksætter området, og er lidt i tvivl omkring, om der kan være nogle faldgrupper, ved at få et CVR nummer.

Det skal siges, at vi begge har fuldtidsjobs ved siden af, og får normal løn indtægt.

1. Hvis man får et CVR nummer, er det så korrekt at man skal til at tage nogle selvstændige handlinger mhs. til Skat, og i så fald hvilke?

2. Ved at moms registrerer sig, skal man selvfølgelig til at betale moms af sine fakturerer, men der er vel ikke værre, end at man blot ligger de 25% oveni den pris, man regner med at skulle have for produktet?

3. Andre ting man bør være opmærksom på, ved at moms registrerer sig?

Håber på nogle svar, mange tag og godt nytår :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48

Jeg er sikker på du skal indberette et regnskab hver måned når du har et CVR-nummer.

Hvis du/din virksomhed ikke tjener penge, skal du indberette en 0-angivelse.

Du må ikke hænge mig op på det her, men du kan finde det hele på www.virk.dk

Alt held og lykke begge to! :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 12:53

Er det ikke hver tredje måned man skal indberette regnskab? Altså hvert kvartal? Skype-Wink 

Eller er det mig der er galt på den? Stick out tongue

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:00

negative side er der skal betales et beløb skat.dk vil have der er inddtægt i virksomhed du skal derved køre det som hobby virksomhed , sidste år havde jeg problemer for mig med oprettelse stripper og så bookingformularen det påvirket ens indtægt væsentligt desuden udgifter højere indtægter køre det ikke rundt positivt

nedtid grundet forkert flytning side masser 404 fejl , ja der skal indtægt ind .der skal være orden på tingene

alle vil have penge vis noget skal laves og vis vælger forkert i første omgang og du har cvr nummer der fratrækker udgifter med ingen indtægter i samme grad bliver det minus

dog fordele kan fratrække udgifter men vis de er højere ind indtægter ikke smart

altså 0 moms negative moms grundet udgifter kan ikke gøres evighed, dog tror du får pengene skat.dk ønsker tilbage igen vis angiver negativ moms men dette kan ingen leve af altså negative indtægt

hvad sker vis ikke får orden tingene lukker de cvr nummer

fordele ved cvr er når køre positivt rundt kan du leve af det ved cvr nummer

uden cvr drives som hobby virksomhed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:00

Man skal normalt kun indsende et regnskab 1 gang om året, og angive moms hvert kvartal. Men det er også muligt at angive moms hver måned.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:17
Hvordan er det med akasse og selvstændig (hobby) virksomhed ?
Her tænker jeg hvis man mister sit fuldtidsarbejde
Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

I starten angiver man moms hvert kvartal, derefter bestemmer din omsætning om du skal angive pr måned, halvår eller årligt herefter.

Regnskabet er 1 gang om året.

Momsen skal du pålægge alt salg i har, har du ikke cvr nummer må du ikke ligge moms på. 

Omsætter i mere for 50.000 kr årlig, skal man have et momsnummer.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:34

Er du medlem af en a-kasse og er dagpengeberigtiget, men er selvstændig med CVR nummer, skal du på dit dagpengekort fratrække alle de timer du bruger på din virksomhed.

Dvs bruger du 20 timer om ugen på din virksomhed, får du så kun dagpenge for de resterende 17 timer. 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 14:46

Momsnummer og CVR nummer er vel det samme... Har du et CVR nr. - jamen så det fordi du har planer om at skulle/vil have moms penge tilbage og betale moms...

At drive en forretning uden CVR nr skader selvfølgelig også ens troværdighed ( i mange tilfælde ) .....  

Og regnskab? Jamen det jo afhængigt af hvilken virksomhedstype der er tale om. Enkeltmandsvirksomhed, ApS, A/S, I/S, SMBA, osv osv...

Altså jeg driver STEPUPFITNESS.DK som en enkeltmandsvirksomhed .. Det kræver 1 årligt årsregnskab (rapport ikke nødvendig) samt kvartals moms..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset CVR.nr./momsregistrering eller ej.

Der skal altid laves et regnskab.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)