Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den rigtige måde at købe en forretning søges

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er.

Jeg står i en lidt splittet lejr... Hvor jeg ik lige kan se hvad der smartest for mig i sidste ende....

Jeg står og skal/overvejer at overtage en forretning ... Forretningen har stået helt tomt i et lille år hvor sælger har prøvet at få den solgt - uden held.

Forretningen er en andel man køber... Dvs det har været nogle gamle lejemål som er lavet om til erhverv.

Mit spørgsmål er på hvilken måde vil være smartest at overtage forretningen?

Jeg tænker selvfølgelig man kan låne pengene i banken og købe andelen ... Slut færdig....

Men på den anden side vil jeg jo også være sikker på jeg kan tjene på forretningen ... Så umiddelbart tænker jeg at lave en leje aftale på 6 mdr fks... Også have en forkøbsret uden at være bundet til at købe andelen...hvis de beregninger jeg har lavet slår fejl.

Jeg ved sælger vil kunne se ideen idet ... Da han sandsynligvis ik for den solgt inden 6 mdr, plus at han for nogle penge hjem de næste 6 mdr som han aldrig ville få hjem hvis den bare stod tomt. (her tænker jeg på husleje) Plus at hans forretning bliver shinet op... Dvs rengjort... Malet ... Istandsat osv ...

Jeg antager og tror selvfølgelig på at efter 6 mdr kan jeg se et stort potentielle i forretningen ... Og ønsker at købe den .... Hvordan kan det gøres?

Du kan selvfølgelig som beskrevet længere oppe låne penge og købe den nu og her og måske presse ham på prisen lidt...

Men jeg har hørt der nogen der laver en aftale hvor man ikk køber forretningen nu og her, men gir sælgeren en del af overskuddet og på den måde indenfor en årrække køber forretningen på en form for afbetaling og når sælger har fået sin aftale pris overgives forretningen til mig fks...

Kan det være en fornuftig løsning for sælger og for mig ? Jeg tænker umiddelbart at det vil være særdeles godt for mig iogmed jeg ingen udgift har i forretningen via banklån osv ... Så når jeg en dag skulle gå til banken for at udvide,fornye/ starte noget andet op evt... Vil de måske tag i mod mig med kys hånd fordi de kan se jeg kan drive en forretningen fra bunden af uden lån??

Eller er den bedste løsning 'bare' at låne penge også presse ham på prisen?

/// Lindrup.
(dette indlæg er skrevet på min iPhone , så tilgiv mg for diverse taste/ordbog fejl) ...... :-)
Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg stod i en sådan situation, ville jeg foretrække at leje forretningen med indlagt forkøbsret.

Der er dog en lille ting du skal undersøge før det kan blive aktuelt:

Er det ejendommen der har andelen til salg eller er det en erhvervsandelshaver?

Hvis det er ejendommen, kan du stort set forhandle dig frem til en aftale der ser ud som du ønsker dig.

Er det derimod en erhvervsandelshaver der har den til salg, kan hun være bundet af andelskontrakten. Det er ikke sikkert kontrakten giver mulighed for at leje andelen ud.

Vh Brian

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)