Allerførst... 1000 tak for venlige input og tilbagemeldinger. Sikke mange, på så kort tid (jo flere jo bedre!
)
Jeg har først idag oprettet min profil på Amino, men har med interesse læst forskellige indslag - uden dog at finde det jeg var ude efter. Har gået og puslet med min idé i nogen tid efterhånden - synes selvfølgelig den er fremragende - men savnede nogen at dele den med (iværksættere/enkeltmandsvirksomheder).
Baggrund:
Jeg startede 1. marts 2011, efter at være blevet afskediget fra chefstilling i branchen, eget engros-handelsfirma (ARK-Tech.dk). Jeg havde ingen særlig opstartskapital, og måtte supplere min indtægt fra firmaet (og gør det stadig) med vikararbejde (ganske almindeligt lønarbejde indenfor lager/produktion/service/håndværk osv.).
Trods stor søgning til vikarbureauerne fra arbejdssøgende i almindelighed har jeg oplevet, at de få af os, selvstændige erhvervsdrivende, som er tilknyttet bureauerne tilbydes næsten alt det arbejde vi har lyst til. Hvorfor...?
Selvstændige har pr. definition en anden indgangsvinkel til det at arbejde, og det er det bureauerne ved:
1) Vi er aldrig syge
2) Vi er lidt bedre/dygtigere end alle "de andre"
3) Vi gør arbejdet færdigt
4) Vi sætter en ære i at give kunden en god oplevelse.
5) Vi kan "gebærde" os på alle niveauer i en organisation
6) Vi nyder at have foden under eget bord.
- Undskylder hvis det er alt for generaliserende... men tror nu er lidt om det alligevel
Vi ved det...
Bureauerne ved det...
De store/større virksomheder ved det...
Lad os udnytte det!
Hvis vi tør, og vil, tænke ud over egne faggrænser, har mod på, også, at udføre "ganske almindeligt" manuelt arbejde - og har lyst til at formidle idéen til nogle af de virksomheder vi kender hver især - er jeg sikker på vi alle får fyldt de tomme dage ud med meningsfyldt arbejde (læs: penge!).
Det er en forskrækkelig salgstale jeg får liret af mig herinde, men jeg må endnu engang pointere, at der ikke er nogen skjult dagsorden for mit vedkommende. Jeg mener bestemt idéen har gang på jord, men som der var en der skrev "en kæde er ikke stærkere end det svageste led". Netop! Det handler om, at vi (selvstændige) "spiller med åbne kort" overfor hinanden og motiveres af samarbejdet - ikke af jagten på den hurtige gevinst.
Hvis DU stadig er "med", så skriv endelig til: kimdurup@live.dk (så kan jeg sende lidt af det jeg har "opfundet" indtil nu.
God vind derude!!!