Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på undervisning

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis en arrangør booker dig til at holde et foredrag, er der tale om honorar/B-indkomst. Hvis du sælger billetter til et foredrag, er det ikke B-indkomst men almindeligt momset salg, uanset om dem, som køber billetterne er personer eller virksomheder - herunder offentlige virksomheder.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 08:16
Helt konkret så er jeg blevet kontaktet af sundhedscenteret i Skanderborg, der gerne vil have mig til at komme og holde et aftenforedrag. De betaler mig en fast pris for at komme (som jo så vil være et honorar?), om de så tager betaling for dem der kommer og hører det, det ved jeg ikke.

Målgruppen kunne også være institutioner, der betaler mig for at komme og holde foredrag for enten personale eller forældre.

Lene

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 14:40
Ja, det ville almindeligvis være et honorar, hvor du skal oplyse dit cpr.nummer og få det udbetalt som B-indkomst.
Tilmeldt 25. Jan 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:01
Jeg finder at grænserne for hvornår undervisning er momspligtig er ret svævende. Man skal kigge i Momsloven § 13, stk. 1, nr. 3, hvor der bl.a. står:
Forskellige former for undervisnings- og uddannelsesvirksomhed er fritaget for moms. Det gælder ...:
    * skoleundervisning
    * undervisning på videregående uddannelsesinstitutioner
    * faglig uddannelse, herunder omskoling, og anden undervisning, der har karakter af  skolemæssig eller faglig undervisning.

Mit bud er, at hvis ikke dit foredrag falder ind under ovenstående, så er det momspligtigt.

Check your health and fitness online: www.health-calc.com

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)