Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få et nystiftet ApS DKK 12.500 (Er jeg blevet tilbudt, god idé?)

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mikkelsen:
umildbart er det ikke 100% ulovligt

Lad os slå fast med syvtommersøm, at konceptet  er ULOVLIGT.  Sidst vi så et koncept a la dette på Amino blev 32 selskaber tvangsopløst af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Selskabsloven giver ingen mulighed for omgørelse og efterfølgende at rette op på fejlen ved efterfølgende at indbetale de manglende 80.000 kr. Det er farvel og tak, hvis det opdages.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Juri W:
Jeg står og skal til at stifte et ApS i dette år men er studerende og har ikke lige 80.000 kr på stående fod.

Hmmm...er det bare mig eller...??

Hvad er begundelsen for at skulle etabler et ApS, hvis man ikke engang kan finde værdier for sølle 80.000?

Kan være det er mig, der er gammeldags eller uvidende - eller begge dele. Men kan simpelthen ikke se det seriøse i, at skulle drive et ApS med mindre, der også er noget kapital/værdier...

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

[Billede fjernet af moderator i henhold til Aminos regler om ikke at hænge navngivne personer eller virksomheder ud. Billedet indehold oplysninger om en specifik adresse.]

Hvordan kan det være at E&S ikke går ind og lukker et sådant firma.

Prøv bare at søge oplysningerne på google. Det er jo åbnet og lukket utallige gange.
Tror ikke de har rent mel i posen.

Så jeg hopper på Peters hold - Hold jer langt væk fra disse virksomheder.

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Hmmm...er det bare mig eller...??

Hvad er begundelsen for at skulle etabler et ApS, hvis man ikke engang kan finde værdier for sølle 80.000?

Kan være det er mig, der er gammeldags eller uvidende - eller begge dele. Men kan simpelthen ikke se det seriøse i, at skulle drive et ApS med mindre, der også er noget kapital/værdier...

Har et stykke software som er flere hundrede tusind værd, men har problemer med at få sat en ApS i det?

Nogen der har erfaringer med at kunne sætte virksomhedens værdi i udviklet software? Har hørt fra Udvikling Odense, det skulle være muligt.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Juri W:
Har et stykke software som er flere hundrede tusind værd

 

Så kan du jo smide det ind som værdi i ApS´et...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Juri...Ja, du kan godt bruge software som indskud til ApS.

Du skal have en revisor indover, og lave en vurderingsberetning samt åbningsbalance.

 

MvH

Peter

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Juri W:

Har et stykke software som er flere hundrede tusind værd, men har problemer med at få sat en ApS i det?

For at du kan indskyde et aktiv i et aps så skal aktivet kunne vurderes. Kan softwaren vurderes og er værdien over 80 tkr så kan det gøres på den måde.

Såvidt jeg kunne forstå på dit tidligere indlæg så er i flere om firmaet, et smba selskab kunne derfor også være en oplagt mulighed, idet smba selskab er et selskab med begrænset hæftelse (altså uden personlig hæftelse) men der er ikke krav om indbetaling af nogen selskabskapital. dog skal man være minimum 2 aktive ejere.

I øvrigt vil jeg erklære mig 100% enig med Henrik og Peter, det tilbud du har fået på mailen er det klogest at holde dig langt fra.   

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)