Det var meget sjovt at høre - specielt set i lyset af at jeg selv har haft en central rolle på en af de meget succesfulde online radiostationer
WebmasterRadio.FM siden 2005. Officielt har jeg længe haft en rolle som "
Director of European Product Development" (føj, hvor de bare kan det der med titler i USA LOL). Men det er mest for at "misbruge" mit navn lidt :)
Jeg har også mit eget program på WebmasterRadio, StrikePoint, som kører hver mandag kl. 21 - live. Vi har lavet over 50 timers radio på det program alene!
Udover StrikePoint har vi omkring 20 andre "kendte" værter der hoster hver deres ugentlige program. Programmerne roterer så i løbet af ugen, og ind imellem er der musik derudaf. Paralelt med live-prorgammerne kører radioens chat, hvor brugerne kan snakke med værterne. Der er som oftest 50-200 med.
Udover de faste shows sendes der også live fra en række af de største webmaster,
affiliate og SEO-konferencer.
Vi kører, helt efter amrikansk radio-model, med reklamer - ca. hver 15-20 minut. Det fungerer egenligt meget godt.
Det der er skide smart med WebmasterRadio.FM er (bl.a.) at målgruppen fra starten af har været webmastere - som jo nok alt andet lige, er nogle af dem der har lettest ved at adoptere til ny teknologi. Og det ses også tydeligt på resultaterne! Nogle af vores bedste shows (Danny Sullivans Daily Search Cast) downloades op til 300.000 gange på en god dag - og selv mit "lille" program StrikePoint har op til 15.000 downloads på en god dag - af et enkelt show! Det synes jeg sgu ikke er helt dårligt.
Indtil nu har det været helt gratis at bruge WebmasterRadio.FM og downloade alle programmer fra arkivet - eller podcaste dem. Vi er på iTunes (iøvrigt er mit StrikePoint det eneste program der er mærket EXPLICIT der hehe) og med i nogle mobile netværk i USA. Men der kommer snart en ny model ud, hvor man kan betale for at få adgang til en hel masse mere - herunder transcriptioner af alle udsendelser osv. for et mindre beløb. Det har været under udvikling i 1 år.
Det er på alle måder et ret succesfuldt projekt! :)