Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med Joomla Community builder?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Søger lidt erfaringer med Joomla og Community builder.

• Godt/dårligt - hvorfor?
  • Skalerbart/Begrænset?
  • Forsvarligt (brugerdata)?

Er der nogen der har lidt erfaringer de gerne vil dele?

Er der andre systemer (ikke WP buddypress) der kan anbefales til lettere omfattende community sites?

pft.

:) Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 15:18

Ser lige om jeg kan lokke nogle ud af busken med lidt alert triggers..

Here goes: community, joomla, forum, fora, cms, content management, web, webdesign, social, portal, drupal, umbraco  ...

;) Kim

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:27

Hej Kim

Jeg har brugt Community Builder et par gange.. men syntes det er noget tungt at komme i gang med og ikke ret skalerbar.

Jeg har ikke prøvet joomsocial andet end på bruger basis http://community.joomla.org er lavet med den

Sobipro har jeg kun været inde og lege med på deres demo.. Den ser nu heller ikke så tosset ud

http://www.sigsiu.net/sobipro.html

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:27

CB er så tungt og danse med at vi udviklede redMEMBER til at erstatte det :)

Hvis du er mere frontend bling bling fokuseret er JomSocial vejen frem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 15:53

Cb er ok, men - som ronni også skriver - lidt tungt at danse med.

Jeg er personligt ret stor fan af Jomsocial, hvor du får rigtig meget brugbar funktionalitet til en lav pris. Jeg bruger det med stor succes på et par af mine egne sites. Blandt andet www.erfaland.dk, hvor brugerne i høj grad nyder godt af jomsocials mange funktioner.

Begge systemer kan i min verden skaleres uden de store problemer. Men det kræver selvfølgelig, du får sat dem ordentligt op fra start.

Husk særligt at få lavet templateoverrides på det hele, så alle dine ændringer ikke ryger næste gang du opdaterer Joomla.

udover Jomsocial, redmember og cb, synes jeg ikke Joomla har det helt store at byde på forhold til communities. Du kan dog altid strikke nogle rigtig fede systemer sammen, ved at bruge en kombination af understående komponenter, som jeg alle synes rigtig godt om:

• k2 blogger og katalog
  • Sobi2 - super godt komponent, der dog lige skal "tæmmes" og designes, før det bliver godt at bruge
  • Kunena forum - super til at generere brugerindhold og komponentet integreres stortset flawless med alle andre store systemer.
Jeg håber, du kunne bruge mit svar til noget :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 15:58

Men er vel altid frontend bling bling fokuseret som designer ;)

Men jeg har lige så stor og måske endda større interesse for en kraftfuld og gennemtestet backend der kan de fleste ting out-of-the-box, så jeg skal nøjes med at lave theme/style på det.

Vil lige studere JomSocial lidt - tak.

Hvad kan redMember?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 16:02
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 16:08

Rasmus Hoeks:

Kim Dolleris:
Hvad kan redMember?

http://redcomponent.com/redmember

Haha, godt ord igen - så godt linket. Ville bare høre om Ronnie havde noget at tilføje ;)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:53

redMEMBER er bygget til at håndtere organisationer og medlemsforeninger hvor fokus i sær også er på backend administration af brugere.

Der er indbygget forum og filområder som kan låses fast til de enkelte brugergrupper i redMEMBER.

redMEMBER kan desuden integreres til redFORM, redEVENT, redBOOKING, redLIST.

Dvs. hvis folk er logget ind og har en redMEMBER brugerkonto kan deres data bruges i ovenstående udvidelser også.

redMEMBER kan derudover håndtere medlemskabsbetaling (kontigenter) og styrer adgangkontrol til indhold i Joomla.

Bruger man både redMEMBER og redEVENT kan medlemsgrupperne desuden autosynkroniseres via en plugin så de samme grupper findes både i redMEMBER og redEVENT - så de ACL behov man har fungere begge steder.

Vi har en hel del størrer organisationer som bruger redMEMBER / redEVENT et par der kan nævnes er f.eks. Dansk Psykoterapeutforening, Maersk Training, International Business Collage, Nordisk Institut for Kiropraktik og Klinisk Biomekanik m.fl.

Herudover har vi bygget en del ekstranets også og hvis du "fodre" redMEMBER med en CSV fil med navne, adresser, emails m.v. (alt efter hvilke felter du nu har lavet i redMEMBER) så kan den auto oprette såvel brugere som forums, filområder m.v. og sende velkomst mails ud til alle dine brugere (rigtig lækkert ved hyppige nye hold der skal oprettes m.v.)

redMEMBER er derudover også skabelon baseret og du kan lave uendeligt antal felter, faner og medlemstype i backenden samt selv lave søgefunktioner osv. og der kan laves felter som kun er til admins (f.eks. noter eller andre oplysninger internt i organisationen) og så kan brugerne selv opdatere alle deres stam data.

Hertil kan du selvfølgelig lave søgefunktioner for medlemmer og eller vælge at bruge redLIST og så lave søgefunktionerne der med Google Maps integration, find vej funktion osv.

Så hvis du vil lave noget smart hvor det er procesoptimeret så er redMEMBER m.fl. et godt bud.

Og bemærk lige at vi netop _ikke_ har lavet en ny JomSocial - JomSocial er god til frontend bling bling men mangler alle værktøjer en organisationen til bruge i backenden så derfor har vi bygget en erstatning for CB som bare er meget mere intuitiv og tilgængelig og arbejde med og som rummer de fleste behov som en dansk organisation eller forening har :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 21:57

Hej Ronni,

Tak for udvidet svar!

Nu forstår jeg hvad du mener med "frontend bling bling". Det er ikke helt den vej jeg vil.

---

Her er et kort rids af setuppet jeg gerne vil frem til;

Portal med forum, brugergrupper og (gruppe)kalender.

Bruger-X kan oprette sig, skrive indlæg på forum og deltage i andre aktiviteter sitet nu må have.

Bruger-X og Bruger-Y kan gå sammen i en Brugergruppe og med denne gruppe oprette en "side" for gruppen og lave events i en dertilhørende kalender. På denne side skal der være mulighed for noget billedupload etc.

Alle de forskellige grupper vil have egne sider og alle de forskellige gruppeevents skal så kunne samles i én samlet kalender.

Giver det mening?

Jeg dykker lige et smut ned i jomsocial og ser om det er noget - tak for hjælpen so far!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)