Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding med et ApS - eller holding med 2 ApS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et ApS som er færdige med et projekt. Vi starter nyt projekt, og vil gerne holde det separat risikomæssigt for det færdiggjorte (der kan komme risiko et år frem)

Vi forstår, at vi kan:

1. Stifte nyt holdingselskab .- Vort selskab ApSkapital 80.000  De 80.000 skal indbetales i bank eller advokat klient konto

1. Stifte nyt ApS ved at lade det nye holdingselskabs bruge de nye 80.000 kapital i holding – og kalde det nye Vort selskab ApS 2 ApS 
  1. Lægge også bestående ApS ind under nye holding – og skifte navn på det til Vort selskab ApS 1 ApS 
Derved skulle vi investere 80.000 nye kr. for at have et holdingselskabs ApS med to selvstændige ansvars ApS selskaber under sig, og det gamle projekt ligger i det ene, det nye kan ligge i det andet.
Fremtidigt kunne så rettigheder fra f.eks forlag, ligge i Holding, medens produktioner på basis af rettighedene kunne ligge i hvert sit ApS og rettighederne var dermed beskyttet fra produktionernes risiko. Lyder det fornuftigt så langt?
Tillægsspørgsmål: Der er vel ingen måde hvor man kan skabe et holdingselskab over det ENE bestående ApS, uden at oprette et nyt ApS med nye 80.000 i investering, hvor holding kan ha nye rettigheder beskyttet, selv hvis det ENE bestående ApS skulle komme i uventede vanskeligheder?
Sprit ny i holding filosofien, så al hjælp modtages som altid med stor tak
vh 
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 12:20

Hej cookie.
Hvad laver du til dagligt ?

Du kan vel bruge 80.000 i ApSet og lave et datterselskab. Og derefter skyde alt aktiviteten derned :).

Dog rigtig dumt hvis du har er skattemæssige underskud i ApSet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34

Next.man:

Hej cookie.
Hvad laver du til dagligt ?

Du kan vel bruge 80.000 i ApSet og lave et datterselskab. Og derefter skyde alt aktiviteten derned :).

Dog rigtig dumt hvis du har er skattemæssige underskud i ApSet.

Hjælper min søn lidt med et selskab inden for en kreativ (kunst ikke skatte kreativ) branche. Jeg skal selvfølgeligt ha adv ind over, vil bare så gerne føle mig forberedt og have flere optioner om det findes.

Lyder som en god mulighed du nævner, men hvis jeg bruger de 80.000 i bestående ApS og laver datterselskab og skyder driften derned så får jeg vel stadigt den evt. rettighedsrisiko, eller anden risiko der måtte dukke op senere i det bestående ApS til at få hele selskabet til at kunne ramle. Moder vil vel rammes af problemer som rammer datter selskabet, eller kunne moder så bare lade datter selskabet ramle?

Ellers vil den nye drift, der er den der gerne skulle beskyttes mod et eller andet ukendt krav der skulle kunne ramme det gamle ApS, vel blive ramt hvis gamle ApS (nu moderselskab) bliver ramt af ukendt krav?

Formålet er:

1. At kunne beskytte rettigheder (til bøger/film o.l.) separat i egen juridisk enhed

2. At kunne isolere den nye produktion og denne rettigheder, mod evt. ukendte krav der kunne vælte det gamle selskab, så sådanne krav ikke kan påvirke nye rettigheder og nye produktioner

venligst

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 16:38

Hej

man må gerne ha flere aps selskaber som ejes af et Holdings selskab. Og man skal bare sørge for at de forskellige selskaber ikke hæfter for hinanden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55

HDam:

Hej

man må gerne ha flere aps selskaber som ejes af et Holdings selskab. Og man skal bare sørge for at de forskellige selskaber ikke hæfter for hinanden.

Jep men det betyder jo så også, som i min indledning, at for at få det bestående selskab isoleret (der er ikke nogen kendt risiko, men ren forsikring), og få et andet selskab til at håndtere det næste projekt, så er vi nødt til at investere i 80.000 i et nyt ApS og bruge det til at lave holding selskab , som beskrevet:

1. Stifte nyt holdingselskab lad os her sige - Vort selskab ApS – kapital 80.000  De 80.000 skal indbetales i bank eller advokat klient konto
  1. Stifte nyt ApS ved at lade det nye holdingselskabs Vort selskab og bruge dette selskabs nye 80.000 kapital til at danne et under ApS – og kalde det nye Vort selskab ApS 2 ApS 
  1. Til slut lægger vi så også det bestående ApS ind under nye holding – og skifter navn på det til Vort selskab ApS 1 ApS 
Derved har vi et holdingselskab og to ApS som hver især har deres risiko for projektet isoleret - og for det må vi investere ialt 80.000 nye kroner - korrekt?
vh
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Yes..i slipper ikke for at binde de 80k i ApS.

MvH

Peter

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:03

Du har et i dag Holdings Selskab aps. som ejer et aps. som er et driftsselskab. Hvis der er likviditet i Holdings selskabet så kan kr. 80.000 tages herfra til stiftelse af det nye Aps. Hvis der ikke er likviditet til det må I selv stille med beløbet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

HDam:
Du har et i dag Holdings Selskab aps. som ejer et aps. som er et driftsselskab. Hvis der er likviditet i Holdings selskabet så kan kr. 80.000 tages herfra til stiftelse af det nye Aps. Hvis der ikke er likviditet til det må I selv stille med beløbet.

No Sir - Vi har bare ET ApS som ønsker at bevare, men gerne vil have liggende isoleret med den evt. risiko der kan være i det.

Derfor vil vi lave et nyt Holding ApS med 80.000 kr i ApS kapital og lade bruge sin kapital til at stifte et NET under-ApS

Så har vi et rent Holding selskab og et rent nyt ApS til nye projekter og kan lægge det bestående ENESTE eksisterende ApS med sin drifthistorie ind som underselskab også - og lade det ligge isoleret med SIN risiko 

Forståeligt og korrekt? (tror Peter har svaret lidt med angivelse af, at vi som jeg venter, ikke slipper uden at stifte nyt ApS i hele sammenhænget - men har I gode råd, eller misforstår jeg noget, hører jeg gerne, så jeg er klædt på

vh

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)