Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man have styr på ved import?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Om et par måneder skal jeg have sendt 2m3 varer fra Kina, men da jeg aldrig har gjort dette før, vil jeg lige høre jer ad.

Jeg har kontaktet 2-3 på Alibaba for et shipping-tilbud, og har fået en god pris fra dem alle. Producenten siger jeg er FOB. Det kan jeg læse mig til er det bedste, men kan nogen fortælle mig mere om, hvad det er?

Hvad skal jeg mere have styr på? Importaftale? Og hvordan med told og moms? Kan jeg selv opgøre dette, eller skal jeg have fat i en agent med erfaring inden for shipping?

Hvordan med aflastning af godset?

Vil meget gerne høre fra folk der har erfaring med dette område Smile

På forhånd tak.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

FOB betyder Free on Board, og det betyder (bl.a.) at du overtager risikoen og betalingen fra det øjeblik godset er kommet om bord på skibet. Om det er den bedste løsning kan vel diskuteres.

Når jeg bestiller varer hjem fra udlandet (primært USA), lader jeg en speditør gøre alt arbejdet - du kan bruge UPS, FedEx, DSV eller hvem du har lyst til at handle med. De sørger både for fragt, fortoldning osv. Jeg har ikke ret meget forstand på den del af forretningen, og jeg har valgt at bruge min tid på det, jeg er god til (og styring af fragt er ikke en af dem).

Men i øvrigt ligger der rigtig mange tråde herinde, så brug søgefunktionen, så er der masser af hjælp og vejledning at hente her.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:
Jeg har kontaktet 2-3 på Alibaba for et shipping-tilbud, og har fået en god pris fra dem alle.

Glemt alt om at købe fragten i kina da du ender med at få en stor ekstraregning når godset endelig kommer frem.  Køb dine vare FOB og få en danske speditør til at give dig en "ALL-IN" pris, så får du ikke nogen økonomisk overraskelse senere. HUSK at få tilbudet på skrift.

jeg kan anbefale dig at prøve følgende firmaer

Primecargo

DSV

Damco

 

Ravn

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Tak for svarene. Jeg har kontaktet nogle danske speditøre.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal man have en importaftale hvis man anvender en dansk speditørvirksomhed?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:
importaftale

 

Jeg ved ikke hvad du mener med en importaftale ?

Skal en dansk speditør hjemtage dit gods fra udlandet skal du naturligvis aftale det med speditørfirmaet.

 

 

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)