Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blive kørende sælger uden erfaring?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Kan man blive kørende sælger uden at have nogen videre salgserfaring eller uddannelse?
Jeg er udlært detail slagter, men grundet en skade, kan jeg ikke arbejde med det mere, og har altid godt kunne tænke mig et lidt mere "selvstændigt" arbejde, men stadig være lønmodtager.

Jeg har set på et par jobopslag for kørende sælger, men der står altid at man skal have erfaring fra tidligere lignende stillinger.
Der er jo selvfølgelig en smule salg ind over at være slagter også, men desværre ikke så meget nu om dag, da folk der handler fersk kød, som regel ved hvad de skal have, eller ihvertfald en nær ide om hvad det er de vil have af det, så man får ikke så meget chance for at sælge folk en vare de ikke vidste om de ville have.

Jeg er 25 år, kørekort A+B, og egen bil hvis det skulle blive nødvendigt i et job (den skal dog nok skiftes til en lidt kønnere bil hvis jeg bliver heldig at finde arbejde)

Men, hvordan kan man få en chance som kørende sælger, når man ikke har erfaring indenfor faget?

Fra Helsinge
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 92
Fra  Kosmovej Skrevet kl. 21:18

Hej.

Har du overvejet at blive freelance-sælger, på ren provisionsløn?

Det kunne være en måde at få noget erfaring på.

Med venlig hilsen

Joan

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 21:24

Hvis du mener i fritiden, så var det en mulighed, men ved så ikke om det er lettere af finde nogen der vil ansætte en som freelance uden erfaring også, og om man så ender med at få et produkt der ikke er til at sælge i mit område, og derved heller ikke får nogen erfaring.

Gider jo heller ikke bruge 3-4 timer på at få solgt 1 ting, og så tjene 100kr i provision på det, som så skal betales skat af.

Ved godt det er erfaring, men det skal jo også være realistisk.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:27

Hvad med et telefon sælger job? Er der ikke nogen som tilbyder timeløn i den branche?

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 21:31

Telefonsælger vil jeg helst undgå, da jeg hader at snakke i telefon, kan ikke holde ud at snakke med folk jeg ikke kan se.

Men ellers er der kun Falck og JP der tilbyder det i nærheden af mig, og det er 70km kørsel hver vej, for at få lov at arbejde 6 timer en lørdag til 100kr i timen. Og der skal man sælge abonnementer, og der smider 95% af dem man ringer til jo også bare røret på når de hører man vil sælge noget.

Fra Helsinge
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 92
Fra  Kosmovej Skrevet kl. 21:31

Hej igen

Hvilket område kunne du tænke dig at blive sælger i?

Er der noget bestemt du gerne vil sælge?

Jeg har feks. brug for hjælp til salg af:slankekure, kursusrejser, annoncer i mit sundhedsmagasin og andet, men det er på ren provision. Hvis du er god til at sælge kan du tjene ret godt...

Kig evt. på www.kosmovej.dk og se om det er noget du kan sælge...specielt vil du kunne tjene godt på at sælge rejserne....

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du kunne jo også tage nogle kurser i salg, så kommer du ikke til at bruge 3-4 timer på at tjene 100 kr.
Allerede det er jo et dårligt salg. Har du evnerne og troværdigheden, som er det vigtigste når du sidder overfor køber, vil du kunne lave bedre profit.

Men det er en MEGET hård branche.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:34

Jeg ville anbefale at du tog et job som sælger feks dem der sælger el uden i byen eller dem der værver medlemmer til feks amnesty.

Det er en god måde at få noget erfaring inden for salgshåndværket.

Når du så har fået taget på det så kan du søge jobben som kørende sælger

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Fra  NettoTrade S.m.b.A. Skrevet kl. 21:36

Hejsa,

Vi mangler en kørende sælger hos os, du skal være meget velkommen til at kontakte os. 

Der er ikke noget krav til at du er uddannet sælger, vi skal nok lære dig op i det du skal sælge.

Du kan kontakte mig på:

rene@nettotrade.dk

Tlf.: 60472622 

René Jørgensen

www.nettotrade.com - info@nettotrade.com

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 21:37

Joan:
Har ikke noget bestemt område i tankerne jeg vil sælge, dog skal det være noget jeg selv vil stå inde for, og tror ikke at slankekure er noget jeg kan sælge (topmave)

Dommeren:
Nu var mit eksempel jo også overdrevet, som man siger, overdrivelse fremmer forståelsen

Michael_N:
Det tror jeg aldrig bliver aktuelt for mig at stå ved de boder på strøget ol. hader dem som pesten, da de altid står og lyver overfor folk for at få dem til at skrive under, og når man så skal klage til selskabet, så henviser de til den lille brochure som man skulle have fået udleveret, som de så lige var løbet tør for, eller glemte at give en med ved boden.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)