Ja så begynder det at hjælpe på det. Så ville jeg som de andre siger, nok også sige go. Jeg har lige et andet eksempel som jeg har brug for at komme ud med.. :)
1. Du køber en ubetalt faktura hos os på 10k Det er selvfølgelig sat simpelt op. Men hvis du modsat valgte ikke at "købe" fakturaen, men lagde enlig en billet ind på den.. Dvs. vi kunne få sagen ud af verden uden selv at skulle gøre noget, mod at vi mister 25% og ikke 75% procent. Idet vi som virksomhed har indgået en dårlig handel og du stadig ikke får dine penge ind på det arbejde du udfører falder vores %'erne gradvist. Har jeg forklaret mig, så det er til at forstå? :) Fordelen ved at gøre det på den måde var at du intet havde at miste, men brugte din tid på det. Dvs. det du mister er din dyrebare tid. Jeg ville personligt ikke afgive 75% på at få dig til at købe den.. Så ville jeg overveje en egeninkasso eller inkassovirksomhed i stedet. Fordelen ved at lade dig gøre det, er naturligvis at vi ikke behøver gøre mere. :) at miste 25% er mere overkommeligt, end at miste 75%. Alternativet er selvfølgelig at man slet ikke får pengene ind, men det er for dyrt at miste 75% stadig. |
Jens Baagøe Thomsen, advokat (L):Tror du, det vil være interessant for nogen?
Jeps. Spring ud i det. Kurs 5 til 25 svarer meget godt til prisen på nødlidende fordringer. Da du formentlig selv har setup til at bide dig fast i fordringshaver kan det godt blve en interessant forretning for dig.
Men som tråden viser har du en opgave i at forklare hvorfor folk skal vælge den løsning og ikke mindst hvorfor kursen er fastsat som den er.
/Henrik