Hvor meget vil kræver det kan men køre webserver/mysql/ftp/mail og kan det lade sig gøre.
Selv en computer med 800 mhz processor, 256mb ram og 1gb harddisk kunne køre det. Den mængde kraft (ram, cpu, disk, etc) som du skal bruge, afhænger af fx. hvor store/mange filer du skal have på din server, hvor mange lookups du skal lave i din database, og hvor mange scripts der skal køres af processoren. Der er en del faktorer som spiller ind.
Jeg kører selv en VPS som web/mail/mysql/etc som pt. har over 1600 unikke besøgende siden 1. januar. Min VPS har skam bare en enkel CPU-kerne, en GB ram og en disk på 100gb. Jeg har aldrig oplevet at min VPS skulle være langsom.
Hvis du kunne tænke dig at prøve en Cloud Server, så vil jeg gerne tilbyde dig en gratis prøve af et rigtigt cloud-setup. Altså - hvor du ikke er afhængig af en enkelt fysisk server (som man ofte er ved en almindelige VPS). Du kan selvfølgelig justere ressourcerne op og ned som det passer dig, og du betaler kun for det du bruger. Afregning er på timebasis, og der er ingen binding (^ Se det er en rigtig cloud server).
Du kan evt. prøve at læse mere på linket, hvis du ikke allerede har været forbi. Jeg så nemlig lige, at det var en flink Amino der har anbefalet vores løsning allerede (tak for det ).
Hvis du kunne tænke dig at få en gratis prøve, så send mig en e-mail, så optanker jeg din konto med 200 kr., så du kan prøve at se om det er noget for dig. :-)
Jeg ville på nuværende tidspunkt, ud fra de ting jeg kan læse mig frem til at du søger vælge en Cloud Server. Udelukkende fordi du helt selv kan administrere hvad du vil og ikke vil. Er du en af de klogere kan du holde statistik over hvor meget kraft din server bruger i hvilke tidsrum, dage, måneder osv osv. på den måde kan du senere begynde at justere din performance på serveren og måske spare penge i længden. DET KAN DU IKKE PÅ EN DEDIKERET SERVER! En kæmpe fordel ved Cloud server fra meebox som jeg tidligere anbefalede er at du kan justere dit forbrug og at du faktisk kun betaler en minimumspris for det du regner med du skal bruge. Hos mange dedikeret server udbydere får du en server med x performance og en bunke trafik og så har du det at leje med. Hvis du så ikke når at bruge det hele, så har du smidt penge lige ud af vinduet...
Hvis det er opdateringer af diverse systemer, kontorlpanel etc. er jeg næsten sikker på du kan skrive til Patrick fra meebox (ovenfor) og så vil han nok kunne lave en speciel aftale med jer omkring opdateringer. Det kræver selvfølgelig du er villig til at betale dig fra det. men fordi du skal smide et mindre symbolsk beløb de få gange der kommer en opdatering er jo ikke noget som smadrer budgettet. Overvej det kraftigt, cloud'en kan spare dig meget.