Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloud Server - Hvad kræver det - Eller kan man det

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft web udbyder i flere år. Men jeg er begyndt og få error 500 på det ene server. Og hvis jeg igen skal have en ny konto hvis det er pga load. Jeg har ikke haft fat i dem.

Jeg faldt over de her Cloud server og tænkte om man kunne bruge dette til web server. Og hvis nogle kunne oplyse hvad det vil krave.

Jeg har set på ServerHosting.dk Her starter man med 2GB memory

rackspace.dk Her starter man med 256MB memory

hvis der er andre som i synes er gode vil jeg også høre om dem.

Hvor meget vil kræver det kan men køre webserver/mysql/ftp/mail og kan det lade sig gøre.

Jeg synes at dem som tilbyder disse produkter taler meget teknik og ikke i løsninger. De vil måske ikke sælge det til andre end nørder.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:10

Lykkebjerg:

Jeg har haft web udbyder i flere år. Men jeg er begyndt og få error 500 på det ene server. Og hvis jeg igen skal have en ny konto hvis det er pga load. Jeg har ikke haft fat i dem.

Jeg faldt over de her Cloud server og tænkte om man kunne bruge dette til web server. Og hvis nogle kunne oplyse hvad det vil krave.

Jeg har set på ServerHosting.dk Her starter man med 2GB memory

rackspace.dk Her starter man med 256MB memory

hvis der er andre som i synes er gode vil jeg også høre om dem.

Hvor meget vil kræver det kan men køre webserver/mysql/ftp/mail og kan det lade sig gøre.

Jeg synes at dem som tilbyder disse produkter taler meget teknik og ikke i løsninger. De vil måske ikke sælge det til andre end nørder.

Med en Cloud løsning fra f.eks. meebox.net kan du sagtens sætte det ønskede op. PHP, mysql etc. er open source dvs. det koster dig ikke noget. Afhængig af hvilken mail du vil have, kan du også finde forskellige som er gratis. Du kan også bruge din egen cloud som mailserver.. 

Hvis den kan trække den hjemmeside du ønsker og det kan betale sig for dig rent prismæssigt.. Så ja, så kan du bruge en cloud løsning.. Kig på det link til meebox.net som jeg har sendt.. De har forskellige standard servere som du kan bruge.. På dem er der allerede PHP, mysql etc. installeret :)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:28

Hvis du ikke ved hvorfor du har brug for en cloud server, har du sandsynligvis ikke brug for en.

Kort fortalt er det bare en server hvor du skalere (øge/nedsætte) serverens ressourcer efter behov. Det kan sagtens bruges som en 'web-server'. På langt de fleste websites er der dog ikke behov for det.

Du skal også højst sandsynligt selv opsætte og vedligeholde din cloud server (software, backup, mv.). Hvis du ikke er teknisk anlagt er du bedre tjent med et alm. webhotel eller evt. en VPS.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:53

Vi tilbyder en server som vil passe til dine behov. Den kan du se her http://www.itcollection.dk/1gb-10gb-vps-linux.html

Normalt sælger vi bare en "ren" server hvor der ikke er installeret noget på ud over styresystem og fjern adgang, det gør vi pga. mange gerne selv vil køre det. Men vi kan godt gøre det for dig, for en mere pris, men du kan sende mig en PM hvis vi skal lave et tilbud til dig.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 13:40

Mads Jensen:

Hvis du ikke ved hvorfor du har brug for en cloud server, har du sandsynligvis ikke brug for en.

Undskyld at man gerne vil blive  kloger på et område som alle taler om. Men har ikke kunne finde nogle gode sider på google om emnet. Mange skriver som at det ved alle hvad det er og hvad den kan. Ja jeg havde fundet ud af at man kan (øge/nedsætte) serverens ressourcer. Men hvad er eller fordelene i forhold til en VPS eller Dedikeret server.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 13:43

Lykkebjerg:
Men hvad er eller fordelene i forhold til en VPS eller Dedikeret server.

En cloud server er i princippet en VPS. VPS er mere skalérbart end en dedikeret server, men en dedikeret server er tilgengæld i de fleste tilfælde langt bedre hvis du skal bruge ren råstyrke til dine services.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 13:46

Lykkebjerg:

Der er endnu ikke nogle som har kunne svare på dette spørgsmål.
En Sharet web server har den ca af hukommelse, diskplads og hvormange kunder har man på en sådan. Jeg ved godt der er forskellige SLA alt efter udbyder. Men der må være nogle kloge som kan give en guard line.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 13:53

Christoffer:

Lykkebjerg:

En cloud server er i princippet en VPS. VPS er mere skalérbart end en dedikeret server, men en dedikeret server er tilgengæld i de fleste tilfælde langt bedre hvis du skal bruge ren råstyrke til dine services.

Tak Christoffer

Et svar uden formaget salgs gas. TAK

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 13:55

Christoffer:

Lykkebjerg:

Tak Christoffer

Et svar uden for meget salgs gas. TAK

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05

En cloud server kan være lidt svær at håndtere, eftersom man som folk siger selv skal sørger for at installere og optimere MySQL, PHP, og så videre, for ikke at snakke om backup og sikkerhed. Der kommer heller ikke et kontrol panel med, dette kan selvfølgelig anskaffes men dem der er gratis er ikke noget at råbe hurra for desværre, men de kan selvfølgelig sagtens bruges.

Kan være du istedet kan finde et "professionelt webhotel" som giver dig mulighed for at bruge flere ressourcer end et normalt billigt webhotel? Eller finde en VPS/Cloud løsning med mangement, men det er somregel meget dyrt.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)