Hej Jeg har startet et enkeltmandsfirma, der pr. 1. december har været registreret som momspligtig. Mit firma sælger hjemmesider/hosting, og det er jo ikke ligefrem et område, hvor der ikke er mange konkurrenter. Derfor regner jeg også med, at der kommer til at gå et stykke tid, inden jeg får et ordentligt fodfæste. Jeg har en del spørgsmål omkring alt det "kedelige", men jeg synes efterhånden, jeg har hørt både for og imod mine spørgsmål, så jeg er lidt forvirret.
|
Du kan afregistrere ved at afregistrere dit CVR nummer - jeg ved ikke om du kan afregistrere moms separat med virkning per omg, det må andre svare på.
Ulykken er vil til at bære, dine kunder er sikkert selv momsregistrerede, og har ikke problem med det, og for dig - lærer du at køre med moms stille og roligt, og det virker måske tilmed mere seriøst.
Du kunne ha undværet op til 50.000 kr.
Du kan til hver tid tilmelde dig VSO, bare du gør det når du skal aflevere udvidet selvangivelse som selvstændig, så du mister næppe nogen tidsfrist der. Så vil dit overskud ikke blive modregnet i SU; men hvis du har underskud, så er det bare besværligt. Det duer ikke hvis det var 2010 vi taler om og du har selvangivet
VSO kan du altid tilmelde når du vil, der er ikke en fælde der klapper ved at være uden for og så inden for
vh