Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VSO og andre "kedelige" spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet et enkeltmandsfirma, der pr. 1. december har været registreret som momspligtig. Mit firma sælger hjemmesider/hosting, og det er jo ikke ligefrem et område, hvor der ikke er mange konkurrenter. Derfor regner jeg også med, at der kommer til at gå et stykke tid, inden jeg får et ordentligt fodfæste.

Jeg har en del spørgsmål omkring alt det "kedelige", men jeg synes efterhånden, jeg har hørt både for og imod mine spørgsmål, så jeg er lidt forvirret.

1. Var det rigtigt af mig at lade mig blive momsregistreret, når jeg ikke regner med at nå over de 50k pr. år lige med det samme?
  2. Bør jeg overvejer VSO? Jeg er studerende, og alene med det jeg får ind gennem SU'en, "tjener" jeg for meget, så derfor er det måske smart at have pengene i firmaet til 25% skat - selvom jeg jo så skal betale personskat af det, jeg vælger at udbetale til mig selv.
  3. Jeg har allerede solgt en ydelse og modtaget penge for det - er det muligt at få det ført ind under en VSO, hvis det er det, jeg skal? Altså med "tilbagevirkende kræft".
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan afregistrere ved at afregistrere dit CVR nummer - jeg ved ikke om du kan afregistrere moms separat med virkning per omg, det må andre svare på.

Ulykken er vil til at bære, dine kunder er sikkert selv momsregistrerede, og har ikke problem med det, og for dig - lærer du at køre med moms stille og roligt, og det virker måske tilmed mere seriøst.

Du kunne ha undværet op til 50.000 kr. 

Du kan til hver tid tilmelde dig VSO, bare du gør det når du skal aflevere udvidet selvangivelse som selvstændig, så du mister næppe nogen tidsfrist der. Så vil dit overskud ikke blive modregnet i SU; men hvis du har underskud, så er det bare besværligt. Det duer ikke hvis det var 2010 vi taler om og du har selvangivet

VSO kan du altid tilmelde når du vil, der er ikke en fælde der klapper ved at være uden for og så inden for

vh

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)